Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Szykuje się przeprowadzka sejneńskich urzędników z ratusza
Stan tego zabytkowego budynku w ostatnim czasie mocno się pogorszył.
Stan sejneńskiego ratusza nie jest najlepszy. Pękają ściany, a jego podwaliny ulegają zniszczeniu. Powodem jest opadanie wód gruntowych, co sprawia, że konstrukcja zaczyna osiadać. Jak mówi burmistrz Dorian Krause, zagraża to bezpieczeństwu pracowników i petentów, dlatego dopóki ratusz nie zostanie wyremontowany, urzędnicy przeniosą się do nowych lokali.
Urząd Stanu Cywilnego zostanie przeniesiony do nowo wybudowanego skrzydła Ośrodka Kultury przy ul. 1 Maja 17. Natomiast wszystkie pozostałe referaty będą mieściły się w wyremontowanym budynku przy ul. Wileńskiej 10. Wprawdzie kubatura tego obiektu jest dużo mniejsza niż obecnego ratusza, ale cel uświęca środki. Musimy się jakoś pomieścić. Myślę, że będziemy mogli normalnie funkcjonować i pracować na rzecz mieszkańców Sejn - mówi Dorian Krause.
Jednocześnie trwają starania o jak najszybszy remont dotychczasowego budynku Urzędu Miasta - dodaje Dorian Krause.
Obecnie przygotowujemy dokumentację techniczną związaną z remontem. Czekamy na zalecenia konserwatora zabytków, co do funkcjonalności ratusza. Dopiero, kiedy będziemy mieli już pełną dokumentację będziemy mogli przystąpić do kroku drugiego, jakim będzie pozyskanie funduszy zewnętrznych na ten remont. Wtedy będziemy mogli przystąpić do prac budowlanych - mówi Dorian Krause.
Przeprowadzka sejneńskiego ratusza planowana jest na początek kwietnia.
W Sejnach można skorzystać z nowej atrakcji. Jest nią gra terenowa Quest, dzięki której można odwiedzić i bliżej poznać najważniejsze zabytki w mieście. Powstała ona we współpracy Miasta Sejny z Fundacją Mapa Pasji w ramach projektu Podlaskie Wyprawy Odkrywców.
Nieczynny jest w piątek (21.02) Wydział Geodezji, Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w Białymstoku przy ul. Branickiego 13. Powód to przeprowadzka urzędników do nowego budynku przy ulicy Borsuczej 2.
Kontrolerzy na wniosek burmistrza oceniają pracę tej instytucji, przeglądają dokumenty i sprawdzają finanse. Wyjaśniają też wątpliwości związane z zaciągniętymi w poprzednich latach zobowiązaniami.