Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Maturzyści z II Liceum Ogólnokształcącego w Augustowie zaprojektowali i zbudowali wyjątkową klawiaturę
To bracia Bartłomiej i Miłosz Milewscy.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Można ją podzielić na cztery części, co ułatwia pracę i ogranicza choroby rąk związane z długotrwały użytkowaniu komputera.
Jak mówi Miłosz Milewski, wykonanie klawiatury zajęło dwa miesiące.
SILVA ERGO jest modularna, czyli w każdej chwili można odłączyć od niej przyciski funkcyjne i Number Pad. Ma ona układ 80-procentowy. Jest przepołowiona, co sprawia, że możemy ją ustawić pod każdym dowolnym kątem. To bardzo wygodne dla naszych rąk. Obniża prawdopodobieństwo wystąpienia chorób powtarzających się ruchów, czyli na przykład zespół RSI. Przyciski odzyskaliśmy z używanej klawiatury. Obudowa natomiast jest biodegradowalna i w ciągu roku rozłoży się w kompostowniku.
Swój wynalazek uczniowie zgłosili do konkursu organizowanego przez Politechnikę Białostocką. Bartłomiej Milewski dodaje, że zwycięstwo ułatwiłoby znalezienie w przyszłości dobrej pracy.
Teraz wystawiliśmy naszą klawiaturę na konkurs organizowany przez Politechnikę Białostocką "EL-ROBO-MECH 2023". Po to, by mieć taką „zapasową furtkę” na wypadek, gdybyśmy nie dostali się na studia. Jeśli przeszlibyśmy dalej, otrzymalibyśmy indeksy na wydział mechaniczny bądź wydział elektryczny tej uczelni. W takim wypadku ja wybrałbym studia elektrotechniczne lub informatyczne. Planujemy również sprzedawanie klawiatury na platformie sprzedaży grupowej.
W piątek (31.03) Politechnika Białostocka ogłosi listę drużyn zakwalifikowanych do II etapu konkursu. Zwycięzców poznamy do 16 kwietnia.
Bartosz Cherubin i jego kuzyn Szymon, absolwenci I LO w Suwałkach, podczas spotkań on-line z młodzieżą z miejscowych szkół przekonują, że to właśnie w wojsku każdy może spełnić się pod każdym względem.
Tegoroczny augustowski maturzysta zdobył dla swojej szkoły pracownię multimedialną wartą 50 tys. zł. Wygrał w turnieju sportów elektronicznych Grarantanna Cup, organizowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji.