Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Coraz więcej mieszkańców powiatu augustowskiego jeździ autobusami
Z przewozów, które organizuje starostwo w ubiegłym roku skorzystało prawie 22 tysiące ludzi, czyli o 6 tysięcy więcej niż w 2021.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Od początku stycznia na terenie powiatu będzie funkcjonowało 10 linii komunikacyjnych. Większość z nich obsługuje firma Żak Ekspres.
- Udało się nam utworzyć takie rozkłady, na które już od kilku miesięcy nie mamy żadnych uwag. Pracownicy, którzy z raną chcą dojechać do pracy w Augustowie mają taką możliwość. Z naszych przewozów korzysta przede wszystkim młodzież jeżdżąca do szkół średnich. Mogą również wrócić po lekcjach. Podróżują z nami również dzieci do podstawówek. Gdybyśmy porównali rok 2021 do 2022 roku to wzrost zakupu biletów jednorazowych wynosi ponad 30%, natomiast biletów miesięcznych o ponad 40%.
Naczelnik wydziału komunikacji i transportu starostwa powiatowego Leszek Cieślik dodaje, że autobusy dojeżdżają do każdej gminy powiatu.
- Z linii, które w 2023 roku będą realizowane, aż sześć obsługuje firma Żak Ekspres. Są to połączenia miasta Augustów z gminami Augustów, Nowinka, Płaska oraz Lipsk. PKS NOVA natomiast jeździ na trasach między Augustowem a Sztabinem i Bargłowem Kościelnym. W takiej formie funkcjonuje to już od 2020 roku.
Starosta Jarosław Szlaszyński zwrócił uwagę na współpracę powiatu z poszczególnymi gminami przy tworzeniu linii autobusowych.
- Wszystkie te linie uzgadnialiśmy nie tylko z wójtami, ale również i z sołtysami. Samorządy gminne najpierw ustaliły do jakich miejscowości chcą je poprowadzić, a później to wszystko spinaliśmy. Na te przewozy udało się nam pozyskać ponad 3 miliony złotych dotacji rządowej.
Część autobusów kursujących w powiecie augustowskim jest przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W ubiegłym roku przewieziono łącznie ponad 2 mln pasażerów. To prawie 300 tys. więcej niż rok wcześniej. Dużym zainteresowaniem cieszyły się przede wszystkim linie kursujące w kierunku strefy ekonomicznej.
Wczoraj (30.11) miejscy radni cofnęli uprawnienie, które przyznali im w marcu.