Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Władze Suwałk szukają pomysłu, jak zachęcić duże firmy do organizowania w mieście szkoleń i konferencji biznesowych
autor: Marcin Kapuściński
Ratusz liczy że takie działania nie tylko przyniosą zysk hotelom, ale zachęcą też korporacje do inwestowania w regionie.
Wiceprezydent Ewa Sidorek przyznaje, że brak oferty turystycznej, która przyciągnęłaby pracowników dużych korporacji, to jeden z problemów, jakie wykazano w zaprezentowanej niedawno analizie kolejnego etapu strategii promocji miasta.
- Jesteśmy bardzo atrakcyjni latem, ale ciągle powtarzana jest kwestia dojazdu i odległości. Słyszymy głosy z uśmiechem na twarzy, że wszystko w Suwałkach jest ładnie, ale czemu to tak daleko. Choć zapewniamy, że w naszych hotelach działa centralne ogrzewanie, to zimą już w ogóle nie ma zainteresowania.
Wiceprezydent Sidorek podkreśla, że urzędnicy proponowali przedstawicielom branży turystycznej opracowanie planu wspólnych działań.
- Pewien dobrobyt spowodował, że nie było zainteresowania i konsolidacji. Hotelarze mówią wprost, iż mają obłożenie, a obecnie nie są w stanie spełnić oczekiwań wszystkich potencjalnych klientów.
Aby trafić do przedstawicieli korporacji, w najbliższym czasie Ratusz chce przygotować specjalny informator turystyczny oraz 30-sekundowy spot promocyjny, który pojawi się w internecie.
Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku i Hala Sportowo-Widowiskowa w Suwałkach mają szansę na tytuł "Top Inwestycje Komunalne".
Uważają to za błąd, bo inwestycja otrzymała 3,7 mln zł dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych.
- W Suwałkach liczba nowych narodzin przeliczana na kobiety w wieku od 19 do 45 lat wzrosła, problem polega na tym, że tych kobiet jest coraz mniej - mówi Artur Płoński.
Przybywa za to seniorów.