Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Czy augustowski ratusz zostanie przeniesiony do nowej siedziby?
Radni mają wątpliwości, czy Augustów stać na tak duży wydatek. Na remont budynku po byłym gimnazjum nr 1 z samorządowej kasy trzeba będzie wyłożyć przynajmniej 9 milionów złotych.
Przewodnicząca komisji budżetowej rady miejskiej — Aleksandra Kleczkowska mówi, że to bardzo dużo.
Widzimy dwukrotny wzrost kosztów dotyczących remontu tego budynku. Na początku rozmawialiśmy o kwocie 5 milionów złotych. Przy dofinansowaniu nawet 50% to są zupełnie inne środki niż teraz kiedy mówimy o 11 milionach. Jak widzimy nasze wcześniejsze słowa à propos dojścia do kwot, które mogą nas faktycznie bardzo mocno pochłonąć, stały się faktem. Trudno jest to zrealizować z własnego budżetu.
Według najnowszych szacunków, remont przedwojennego budynku miałby kosztować 11 milionów złotych. Po rozstrzygnięciu przetargu kwota ta może okazać się jeszcze większa. Jeśli jednak prace nie rozpoczną się jeszcze w tym roku, miasto straci 2-milionowe dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego. Przewodniczący rady — Filip Chodkiewicz mówi, że w Augustowie jest wiele równie ważnych inwestycji.
Wraca dyskusja jak zawsze jakie są priorytety i od czego powinniśmy zacząć. Bo jeśli rozmawiamy o 3 czy 5 milionach i przeniesieniu Urzędu i tym, że mieszkańcy będą mieli wszystko w jednym miejscu, to jest to inna rozmowa, niż kiedy rozmawiamy o 9,10 czy 12 milionach. Wtedy wszyscy zauważają, że mamy w mieście jeszcze kilkadziesiąt ulic do wyremontowania. Mamy szkoły, które wymagają wkładu. Mamy przedszkola, które też trzeba doinwestować. Mamy otwarty remont żłobka i wiele innych potrzeb.
Aktualnie augustowski urząd miasta funkcjonuje w 5 oddalonych od siebie budynkach. O tym, czy gmach po starym gimnazjum będzie remontowany, radni zdecydują na wtorkowej sesji.