Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Gra na smartfony, ma przybliżyć Suwałki. To pomysł uczniów z II LO
autor: Marcin Kapuściński
Gra na smartfony, która pokaże, że zwiedzanie Suwałk może być przygodą. Taki pomysł na multimedialną aplikację mają uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego. Pieniądze na stworzenie aplikacji, chcą zdobyć startując w konkursie ogłoszonym przez ministerstwo finansów.
Jednym z jej pomysłodawców jest licealista Bartłomiej Piktel. - Chcemy stworzyć niezwykłą ścieżkę przez Suwałki. Taką do poznania nie tylko miejsc, ale też zachęcenia do aktywnego spędzania czasu, poznania historii i sławnych osób związanych z miastem - snuje plany licealista.
Uczniowie chcą, aby aplikacja oprowadzała po suwalskich zabytkach, przedstawiała znanych mieszkańców miasta, ale wskazywała też miejsca wypoczynku młodzieży. Program zawierać będzie różne trasy w zależności od tego tego, czy podróżować po mieście będziemy pieszo czy rowerem.
Uczennica Patrycja Grygo zapowiada, że aplikacja będzie prosta w obsłudze. - Oprzemy ją o kody QR, które będą rozmieszczone w rożnych częściach miasta. Użytkownik będzie skanował taki kod i wtedy aplikacja wskaże mu następne miejsce do którego ma dotrzeć. W telefonie wyświetli mu się też multimedialna prezentacja oraz zadanie do wykonania - mówi.
Pracujący pod opieką nauczyciela Grzegorza Kalejty licealiści liczą, że projekt otrzyma wsparcie resortu finansów. Chcą też, aby ich pomysł wziął udział w tegorocznej rywalizacji o pieniądze z miejskiego budżetu obywatelskiego.
Nowoczesny sposób na zwiedzanie lasu proponuje Nadleśnictwo Głęboki Bród pod Sejnami. Właściciele smartfonów mogą bezpłatnie pobrać aplikację, dzięki której podczas spaceru poznać mogą wszelkie tajemnice okolicznych lasów i miejscowości.