Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Obwodnice Sztabina i Suchowoli do końca 2025 roku. Dwa lata później objazd wsi Białobrzegi
autor: Marcin Kapuściński
Takie są szczegółowe plany wynikające z zaprezentowanego w ubiegłym tygodniu rządowego programu budowy w kraju 100 obwodnic.
Rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA Rafał Malinowski wylicza, że łącznie na trasie między Augustowem i Białymstokiem zbudowane zostanie 25 kilometrów nowej drogi.
Obwodnice Sztabina i Suchowoli są na podobnym etapie. W grudniu planujemy ogłoszenie przetargów w systemie „Projektuj i buduj”, co oznacza rozpoczęcie tych inwestycji. W przypadku wsi Białobrzegi, wkrótce zamówimy koncepcję programową. Dopiero po jej otrzymaniu będziemy mogli starować z przetargiem. Suchowolę i Sztabin chcemy realizować w latach 2023-25, a Białobrzegi od 2024 do 2027.
Malinowski przyznaje, że nie wiadomo jeszcze, jak szerokie będą obwodnice i co dalej z resztą krajowej „ósemki”.
W tej chwili jesteśmy pewni, że będzie to jedna jezdnia. Wciąż nie ma natomiast decyzji co do jej przekroju. Czy będzie 2+1 z pasem do wyprzedzania, czy po jednym pasie w każdą stronę. Rozstrzygnie się to na dalszych etapach projektowania. Cześć planów odnośnie objazdów obejmowała też zbudowanie odcinków pomiędzy nimi. Teraz jednak w pierwszej kolejności będziemy budować obwodnice.
Przypomnijmy, że według wcześniejszych deklaracji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, trasa z Korycina do Augustowa miała być zbudowana w wariancie 2+1.
Jednogłośne stanowisko w tej sprawie gminni radni przyjęli na ostatniej sesji.
Władze miasta chcą rozwiązać problem nie tylko przez wprowadzenie tam ograniczenia tonażu, ale i montaż kamer.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zleci opracowanie koncepcji przebiegu obwodnicy Augustowa w wariancie zaproponowanym przez burmistrza Mirosława Karolczuka. Jego propozycja zakłada znaczne odsunięcie trasy od miasta.