Radio Białystok | Wiadomości Studio Suwałki | Augustowska aplikacja dla turystów będzie dostępna dopiero w połowie lipca
Opóźnienia wynikają z tego, iż wyłoniony w pierwszym przetargu wykonawca nie wywiązał się z umowy.
Zastępca burmistrza Filip Chodkiewicz przyznaje, że usługa miała być dostępna jeszcze przed wakacjami.
Firma ma termin do 15 lipca, żeby wyrobić się z niezbędnymi pracami. W tym czasie aplikacja powinna być gotowa do pobrania. Miało się to stać parę tygodni wcześniej, ale wykonawca z pierwszego przetargu okazał się nierzetelny. Nie wywiązał się z terminu, więc musieliśmy rozwiązać z nim umowę i szukać nowego. Jest to całkowicie niezależne od nas.
Chodkiewicz podkreśla, że aplikacja ma działać przez cały rok. Znajdzie się w niej przewodnik dla turystów oraz specjalna opcja dla mieszkańców służąca do zgłaszania usterek w miejskiej infrastrukturze.
Umożliwi ona nową jakość podróżowania po Augustowie. Turysta w jednym miejscu znajdzie wszelkie atrakcje i szlaki turystyczne oraz informacje dotyczące działalności lokalnych placówek. Otrzyma również dostęp do bazy hoteli i restauracji. Tego u nas do tej pory nie było.
Pobranie aplikacji ze sklepu internetowego oraz korzystanie z niej będzie darmowe.
Ponadto program zawierał będzie przewodnik po turystycznych atrakcjach regionu oraz listę firm i restauracji.
Uszkodzone znaki drogowe, nieaktualne rozkłady jazdy autobusów czy zapadnięte studzienki – od 3 tygodni suwalczanie mogą zgłaszać usterki i problemy związane z miejską infrastrukturą. To za sprawą aplikacji „NaprawmyTo.pl”.