Radio Białystok | Wiadomości | Opiekunowie zgubili dziecko na wycieczce. Sprawę wyjaśnia m.in. Podlaskie Kuratorium Oświaty
Podlaskie Kuratorium Oświaty ustala przyczyny incydentu, do którego doszło na szkolnej wycieczce w Białymstoku.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
1 października na wycieczkę wybrało się 34 dzieci z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Białowieży pod dopieką czterech nauczycieli. Ostatnim punktem podróży była Strefa Wysokich Lotów w Białymstoku.
Kiedy uczestnicy wycieczki wracali już do Białowieży, okazało się, że brakuje jednego dziecka. Opiekunowie zawrócili i je odebrali.
Osoba, która zwróciła się do nas z prośbą o interwencję w tej sprawie, twierdzi, że opiekunowie nie zauważyli - nawet już w autobusie, że brakuje im jednego dziecka. Dopiero po telefonie z Białegostoku zawrócili, aby je zabrać.
Inną wersję zdarzenia przedstawia dyrektor szkoły Krzysztof Petruk. On z kolei twierdzi, że tuż po opuszczeniu Strefy Wysokich Lotów, kiedy autokar ruszył, opiekunowie zorientowali się, że brakuje jednego z uczniów. Natychmiast zawrócili i wtedy dostali telefon z Białegostoku o pozostawionym dziecku, które natychmiast odebrali.
Dyrektor tłumaczy, że przyczyną tego zdarzenia był fakt, że przed odjazdem z Białegostoku nie policzono uczestników wycieczki. Dodaje, że prowadzi w tej sprawie wewnętrzne postępowanie wyjaśniające.
Sprawą zajmuje się też Kuratorium Oświaty w Białymstoku. Kurator Agnieszka Krokos-Janczyło przyznaje, że sprawa jest poważna i trzeba ją dokładnie zbadać. Wierzy, że nie było w tym żadnej złej woli, ale konieczna jest kontrola i postępowanie wyjaśniające wobec opiekunów wycieczki.
Ośmieszanie, zastraszanie, popychanie, wykluczanie z grupy... Przemoc rówieśnicza ma różne formy.
Wypalenie zawodowe dotyka coraz większej grupy nauczycieli - nawet tych z krótkim stażem. Takie są wnioski z ubiegłorocznego ogólnopolskiego raportu na temat dobrostanu nauczycieli. Dlatego Fundacja "Gra w klasy" zorganizowała w Białymstoku konferencję na temat dobrostanu nauczyciela i metodom walki z wypaleniem.
Ministerstwo Edukacji Narodowej uruchomiło specjalną platformę „Szkoły Szkołom”, dzięki której możliwa jest wymiana informacji między placówkami z terenów dotkniętych powodzią i tymi, które mogą udzielić im wsparcia.
- To nie jest tak, że odchudzenie podstawy programowej czy zmiana kanonu lektur mają wpływać negatywnie - wręcz przeciwnie. Chcemy, żeby dzieci czytały - mówi Agnieszka Krokos-Janczyło.