Radio Białystok | Wiadomości | Nowy most na Bugu ułatwi podróż pociągiem do Warszawy
Trwa budowa mostu kolejowego na Bugu w Małkini. To część inwestycji na międzynarodowej trasie Rail Baltica.
Dzięki tej inwestycji skróci się czas przejazdu pociągiem z Białegostoku do Warszawy. Będzie to możliwe po rozbudowie mostu kolejowego na Bugu w Małkini. To część inwestycji na międzynarodowej trasie Rail Baltica.
Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK mówi, że dzięki rozbudowie mostu łatwiejszy będzie przejazd pociągów w tym miejscu.
Dotychczasowy jednotorowy odcinek Prostyń Bug – Małkinia będzie dwutorowy. Podobnie zaplanowano nowy most nad rzeką Bug. Znacznie ułatwi to przejazd pociągów, który dotychczas był ograniczony przez jazdę jednym torem - tłumaczy Karol Jakubowski.
Nowa przeprawa na Bugu będzie miała konstrukcję łukową złożoną z dwóch stalowych mostów (po jednym na każdy tor) znajdujących się na wspólnych przyczółkach i żelbetowych podporach.
W dwie godziny pociągiem do Warszawy
Powstający 300-metrowy obiekt umożliwi szybszy przejazd pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h (obecnie 120 km/h). Kursować będą mogły także cięższe składy towarowe o nacisku 221 ton/oś.
Budowa mostu na Bugu jest jedną z największych i najbardziej efektowych budowli na remontowanym odcinku trasy kolejowej z Sadownego do Czyżewa. Zakończenie modernizacji tego fragmentu planowane jest na koniec przyszłego roku.
A jeszcze w tym spółka PKP PLK chce rozpocząć przebudowę torów z Czyżewa do Białegostoku. Zakończenie wszystkich prac na trasie Warszawa - Białystok planowane jest do końca 2021 r.
Dzięki modernizacji kolejnych odcinków Sadowne - Czyżew i Czyżew - Białystok pasażerowie zyskają jeszcze lepsze połączenia dalekobieżne oraz międzyregionalne. Skróci się czas przejazdu między stolicami województw. Najszybsze pociągi z Białegostoku do Warszawy dojadą w czasie poniżej dwóch godzin.
Krótsze podróże oraz sprawny przejazd pociągów towarowych na trasie Rail Baltica - to efekt podpisanej w piątek (29.12) umowy na projekt modernizacji linii kolejowej Ełk-Trakiszki. Trasa zostanie przebudowana do 2025 roku, koszt to 1,7 do 3 mld zł, w zależności od wybranego wariantu.
O pół godziny skróci się podróż z Białegostoku do Ełku, powstaną wygodne perony, wzrośnie bezpieczeństwo. W środę (27.12) PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały wartą 19,8 mln zł umowę na wykonanie projektu inwestycji.
Mniej niż dwie godziny zajmie w 2021 r. podróż koleją z Warszawy do Białegostoku - zapowiada PKP PLK SA. Trwa modernizacja kolejnych odcinków tej trasy w ramach Rail Baltica.
Platforma Obywatelska w Podlaskiem obawia się, że po 2023 roku nie powstanie ostatni polski odcinek trasy Rail Baltica. Spółka PKP PLK zapewnia, że aktualne są wszystkie podawane wcześniej plany i terminy związane z modernizacją tej międzynarodowej linii kolejowej.
Do końca 2025 roku będzie zrealizowana budowa linii Rail Baltica od Warszawy do granicy z Litwą w Trakiszkach. To 341 kilometrów linii kolejowej. Poinformowano o tym we wtorek (19.09) w Białymstoku na konferencji prasowej zorganizowanej prze Polskie Linie Kolejowe S.A..
338,3 mln euro z Unii Europejskiej dostanie PKP PLK na modernizację ok. 100 km odcinka Białystok-Ełk międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Pieniądze z programu Łącząc Europę (CEF) przyznała Komisja Europejska.
Zmodernizowaną linią kolejową Warszawa - Białystok pociągi pasażerskie zaczną kursować od rozkładu jazdy 2020/2021 - poinformował we wtorek (13.06) dziennikarzy prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Przesunie się termin modernizacji 35-kilometrowego odcinka Sadowne-Czyżew. To międzynarodowa trasa kolejowa Rail Baltica.