Radio Białystok | Wiadomości | Powstaną dwupasmówka Białystok-Augustów i droga główna przyspieszona Białystok-Ełk
Ministerstwo Infrastruktury planuje budowę dwujezdniowej drogi Białystok-Augustów i drogi w kategorii głównej przyspieszonej Białystok-Ełk z obwodnicami Moniek i Grajewa - poinformował w piątek (3.01) w Białymstoku szef tego resortu Dariusz Klimczak. To plan minimum - wskazał.
- Plan minimum, który mamy w Ministerstwie Infrastruktury, to wybudowanie drogi S8 z Białegostoku do Augustowa dwujezdniowej, dwupasmowej czyli identycznej jak droga typu S - mówił szef MI Dariusz Klimczak. Zastrzegł jednak, że - dzisiaj, kiedy nie uzgodnimy tego z Komisją Europejską, jeszcze nie nadamy trasie nazwy drogi ekspresowej.
Jak mówił, droga S16 - według planu minimum - to trasa "dwa plus jeden" - czyli dwa pasy ruchu plus jeden w systemie GP - drogi kategorii głównej przyspieszonej wraz z dwoma obwodnicami: Moniek i Grajewa.
Została już opracowana analiza układu drogowego w części województw podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Wynika z niej, że drogą ekspresową powinien być odcinek S16 Mrągowo-Ełk, a drogi Białystok-Augustów i Białystok-Ełk już nie jako te, które - nie wymagają obecnie rozbudowy do parametrów dróg ekspresowych.
Argumentem miał też być szacunek do przyrody. Przebieg S16 budził protesty organizacji ekologicznych, które sprzeciwiały się budowie ekspresówki przez Biebrzański Park Narodowy. Ministerstwo miało też uznać ważność drogi Białystok-Augustów, dlatego miałaby powstać droga dwujezdniowa.
Minister Dariusz Klimczak powiedział w piątek (3.01), że w najbliższym czasie oczekuje od GDDKiA w Białymstoku przedstawienia ministerstwu programu inwestycyjnego budowy drogi z Białegostoku do Augustowa.
Ok. 6 mld zł będzie kosztowała modernizacja 100-kilometrowego odcinka linii kolejowej Białystok-Ełk. To największy przetarg w historii - poinformował w piątek (3.01) w Białymstoku minister infrastruktury Dariusz Klimczak podczas ogłaszania przetargu na ten odcinek Rail Baltica.
80 mln zł kosztowała budowa tunelu pod torami kolejowymi międzynarodowej trasy kolejowej E75 Rail Baltica w Łapach, którą w czwartek (2.01) po południu udostępniono kierowcom. Tunel w Łapach i układ drogowy dają możliwość bezkolizyjnego przejazdu pod torami kolejowymi.
O 33 proc. rok do roku wzrosła liczba pasażerów na trasie kolejowej Warszawa-Białystok, podróżowało nią ponad 1 mln pasażerów - mówił w sobotę (21.12) w Białymstoku na zmodernizowanej stacji kolejowej wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. To największy wzrost w połączeniach między największymi miastami.