Radio Białystok | Wiadomości | Rusza przetarg na modernizację linii kolejowej Białystok-Ełk
Ok. 6 mld zł będzie kosztowała modernizacja 100-kilometrowego odcinka linii kolejowej Białystok-Ełk. To największy przetarg w historii - poinformował w piątek (3.01) w Białymstoku minister infrastruktury Dariusz Klimczak podczas ogłaszania przetargu na ten odcinek Rail Baltica.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak, który wziął udział w konferencji prasowej na niedawno zmodernizowanej stacji Białystok, mówił, że w piątek (3.01) wieczorem w Warszawie jest inauguracja przewodnictwa Polski w Radzie UE, co jest symbolem, a konkretem - ogłoszony w Białymstoku "największy w historii modernizacji" Polskich Linii Kolejowych przetarg na przebudowę linii kolejowej z Białegostoku do Ełku.
Wartość tego przetargu to ok. 6 mld zł. Dotychczas jeszcze tego typu wielkości modernizacja nie występowała w historii modernizacji linii kolejowych - podkreślił minister infrastruktury.
Podał, że dzięki tej inwestycji pasażerowie pokonają dystans między Białymstokiem a Ełkiem w 55 minut przy prędkości 200 km/h.
To będzie zmiana bardzo zasadnicza, ponieważ skróci czas przejazdu o ok. pół godziny. Linia ta jest elementem Rail Baltica, czyli połączenia od Morza Północnego do Morza Bałtyckiego - mówił Dariusz Klimczak.
Minister wyraził nadzieję, że prace na linii Białystok-Ełk zakończą się do 2029 r. W ramach modernizacji m.in. powstaną dwa tory (obecnie jest jeden), które będą zelektryfikowane.
80 mln zł kosztowała budowa tunelu pod torami kolejowymi międzynarodowej trasy kolejowej E75 Rail Baltica w Łapach, którą w czwartek (2.01) po południu udostępniono kierowcom. Tunel w Łapach i układ drogowy dają możliwość bezkolizyjnego przejazdu pod torami kolejowymi.
W styczniu 2025 roku ma być ogłoszony przetarg na modernizację 100-kilometrowego odcinka Rail Baltica, linii kolejowej Białystok-Ełk. Szacunkowy koszt inwestycji to 6 mld zł, prace na tej trasie mają zakończyć się w 2029 roku.
Po blisko pięcioletniej procedurze Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku daje zielone światło do rozbudowy odcinków Rail Baltica z Białegostoku do Ełku i z Suwałk do Trakiszek.