Radio Białystok | Wiadomości | Nie pomagają policyjne apele - mieszkanka Suwałk uwierzyła telefonicznym oszustom i straciła 50 tys. zł
Nie pomagają policyjne apele - są kolejne przypadki oszukanych osób. Ponad 50 tys. złotych straciła mieszkanka Suwałk, która uwierzyła telefonicznym oszustom, że jej pieniądze są zagrożone.
Przestępcy wykorzystali kody BLIK, dzięki którym 34-latka wpłaciła wszystkie swoje oszczędności na wskazane przez nich konto. Oszuści dzwonili do kobiety przez dwa dni podając się za pracowników banku i policjantów.
Kobieta odebrała telefon z numeru swojego banku. Podczas rozmowy z rzekomym pracownikiem banku, dowiedziała się, że ktoś chciał zmienić jej numer kontaktowy do konta i wziąć na nią pożyczkę. Dalej fałszywy konsultant poinstruował kobietę, aby zalogowała się na swoje konto i sprawdziła, czy nie było na nim niepożądanych transakcji. Kiedy okazało się, że wszystko jest w porządku polecił jej czekać na telefon od policjanta, któremu przekaże jej sprawę. Następnego dnia rano zadzwonił do niej mężczyzna podający się za policjanta z wydziału do walki z cyberprzestępczością i poinformował 34-latkę, że zna jej sprawę i teraz skieruje ją do sądu
- mówi mł. asp. Elzbieta Zaborowska z zespołu prasowego podlaskiej policji.
Po telefonie od fałszywego policjanta ponownie zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, który zaproponował 34-latce atrakcyjną ofertę.
Rzekomy pracownik banku poinformował ją, że bank w ramach przeprosin oferuje jej 1500 złotych i specjalnie zabezpieczone konto, na którym jej pieniądze będą bezpieczne. Suwalczanka, chcąc zabezpieczyć swoje oszczędności, uwierzyła oszustom i wykonywała ich polecenia. Zwiększyła limit wypłat i pobrała pieniądze ze swojego konta. Następnie wpłaciła we wpłatomacie na konto przestępców ponad 50 tysięcy złotych, używając przy tym kodów BLIK podanych przez oszustów
- dodaje mł. asp. Elżbieta Zaborowska.
Podlascy policjanci kolejny raz apelują o ostrożność przy podejmowaniu decyzji finansowych przez telefon lub internet. Proszą, aby w razie wątpliwości kontaktować się z bankiem osobiście lub dzwoniąc na infolinię.