Radio Białystok | Wiadomości | Wyższe ceny zniechęciły do kupowania słodkich napojów
autor: Marcelina Markowska
Podatek cukrowy przynosi zamierzone efekty. Wyższe ceny zniechęciły konsumentów do kupowania słodkich napojów - tak wynika z badań Centrum Monitorowania Rynku.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Od stycznia ceny słodkich napojów wzrosły o prawie 30 procent, a popyt zmniejszył się o ponad 20. Zmiany odczuli szczególnie klienci małych sklepów.
Pytani przez nas mieszkańcy regionu przyznają, że przez wysokie ceny rzadziej sięgają po m.in. wody smakowe czy gazowane napoje.
Niektórzy producenci słodkich napojów, by uniknąć podnoszenia cen, zmieniają składy produktów. Część z nich zmniejszyła ilość cukru lub zastąpiła go słodzikami, czy sokami owocowymi.
Czy pandemia COVID-19 wywołana koronawirusem może spowodować także epidemię otyłości? Jak temu można zapobiec?
Nikt nie ma już wątpliwości, że mamy do czynienia nie tylko z pandemią koronawirusa, ale też pandemią nadwagi i ociężałości.
Od nowego roku obowiązuje tzw. opłata cukrowa. Ceny napojów z dużą zawartością cukru, substancji słodzących lub kofeiny i tauryny wzrosły nawet o prawie 50 proc.
Nawet ok. 70 proc. Polaków ma nadwagę lub jest otyłych. Problem ten coraz częściej dotyka najmłodszych. Polskie dzieci należą do najszybciej tyjących maluchów w Europie. Nadwagę ma prawie 20 proc. 11- i 12-latków, prawie 3,5 proc. z nich jest otyłych.
Otyłość ewidentnie wysuwa się na prowadzenie u osób młodych jako przeważający czynnik ryzyka ciężkiego przebiegu choroby COVID-19 - mówi dr n. med. Rafał Wójtowicz kierownik Kliniki Anestezjologii i Intensywnej Terapii CSK MSWiA, jednego z najważniejszych ośrodków leczenia najcięższych przypadków koronawirusa w Polsce.