Radio Białystok | Wiadomości | Kolejny krok do budowy S19 na Podlasiu
Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej na odcinek Ploski - Chlebczyn trasy S19 złożył do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Taki wniosek złożono wcześniej na odcinek Białystok Zachód - Ploski.
- Oba fragmenty S19, na które złożone zostały wnioski o wydanie decyzji środowiskowych, stanowią istotny, przeszło 100-kilometrowy fragment przyszłego szlaku Via Carpatia, łączącego kraje bałtyckie z południem Europy, jak i samej drogi ekspresowej S19 Białystok - Lublin - podkreśla GDDKiA w komunikacie na swojej stronie internetowej.
Chodzi o prawie 69 km przyszłej drogi ekspresowej od Plosek nad rzeką Narew do Chlebczyna w województwie mazowieckim na południe od rzeki Bug. - Wariant obejmuje także budowę obwodnicy Bielska Podlaskiego, w ciągu odcinka drogi krajowej nr 66 o długości ok. 5,9 km - podaje GDDKiA.
Generalna Dyrekcja przypomina, że wniosek o decyzję środowiskową na odcinek Białystok Zachód - Ploski jest w RDOŚ od września 2018 r.
- Do RDOŚ złożone zostały kompletne analizy wszystkich opracowanych wariantów przebiegu drogi ekspresowej wraz ze wskazaniem wariantu najkorzystniejszego środowiskowo, a tym jest wariant III, który jednocześnie został przewidziany przez GDDKiA jako wariant realizacyjny - podała GDDKiA.
Drogowcy wyjaśniają jednocześnie, że to właśnie decyzja środowiskowa wyznaczy tzw. korytarz przebiegu trasy. W trakcie procedury wydawania decyzji mieszkańcy mogą zgłaszać swoje wnioski, uwagi oraz postulaty.
Na dodatkowe 14 mln euro z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na inwestycje w gospodarkę wodno-ściekową liczy województwo podlaskie - poinformowała dyrektor departamentu rozwoju obszarów wiejskich w urzędzie marszałkowskim w Białymstoku Elżbieta Filipowicz.
40 mln zł mogą zdobyć z UE samorządy w Podlaskiem - z wyjątkiem Białegostoku i ościennych gmin - w konkursie na dotacje związane z transportem niskoemisyjnym. Od piątku (28.12) do 31 stycznia 2019 r. w urzędzie marszałkowskim w Białymstoku można składać konkursowe wnioski.
Zgodnie z planami miał on - pod torami - połączyć ulice św. Rocha i Zwycięstwa.
Brak oznakowania, barier ochronnych oraz oświetlenia. Drogowcy podkreślają, że obwodnica Suwałk, to wciąż plac budowy. Dlatego mimo zabiegań prezydenta Czesława Renkiewicza nie zgodzili się na udostępnienie jej kierowcom.
Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad chce zmodernizować drogę w wariancie 2+1.