Radio Białystok | Wiadomości | Jarosław Zieliński: Szybka kolej na odcinku Warszawa - Ostrołęka - Łomża - Giżycko musi powstać
Rząd nie powinien rezygnować z planów budowy linii kolejowej Warszawa - Ostrołęka - Łomża - Giżycko w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Tak uważa poseł Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Zieliński.
W interpelacji skierowanej do premiera poseł pyta o aktualne plany rządu w tej sprawie. Zwraca uwagę, że "dostępność komunikacyjna północno-wschodniej Polski i jej rozwój gospodarczo-społeczny wymaga budowy i uruchomienia nowoczesnej kolei łączącej Ziemię Łomżyńską i Mazury ze stolicą Polski i portem lotniczym".
Wskazuje też, że inwestycja ma kluczowe znaczenie z uwagi na militarne bezpieczeństwo kraju, ponieważ to tu są zlokalizowane i planowane jednostki wojskowe w Czerwonym Borze, Łomży, Ostrołęce, Kolnie, Orzyszu, Giżycku i Węgorzewie.
Dlatego zdaniem posła Jarosława Zielińskiego szybka kolej na odcinku Warszawa - Ostrołęka - Łomża - Giżycko musi powstać i należy ją wpisać do wykazu linii kolejowych o szczególnym znaczeniu obronnym.
Dzięki tej inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły wrócić do Łomży. Spółka PKP PLK ogłosiła przetarg na projekt i prace budowlane na odcinku linii kolejowej Łapy - Śniadowo - Łomża.
Z Białegostoku do Warszawy będzie można dojechać pociągiem w 1,5 godz. To nawet 20 minut szybciej niż teraz. Zmiany są możliwe dzięki modernizacji trasy Rail Baltica.
W Niewodnicy Kościelnej oddany został we wtorek (14.11) do użytku tunel, który powstał po przebudowie drogi powiatowej przecinającej tory w tym miejscu. Teraz kierowcy przejeżdżają bezkolizyjnie pod zbudowanym wiaduktem kolejowym. Inwestycja kosztowała ok. 17 mln zł.