Radio Białystok | Wiadomości | Augustowski WOPR apeluje o tworzenie korytarza życia na miejscowych jeziorach

Augustowski WOPR apeluje o tworzenie korytarza życia na miejscowych jeziorach

autor: Marta Sołtys

21.08.2023, 11:32, akt. 14:31

Prezes Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego Marek Opolski tłumaczy, że nawet kilka sekund, stracone na przeciskaniu się między łodziami, może zaważyć o ludzkim życiu.

fot. WOPR Augustów

Do takiej niebezpiecznej sytuacji doszło niedawno na Jeziorze Białym.

Otrzymaliśmy wezwanie z telefonu alarmowego, że na Jeziorze Białym doszło do wywrotki łodzi żaglowej. Od razu dwiema naszymi jednostkami razem z policją udaliśmy się przez Necko oraz Klonownicę na miejsce. Cały czas używaliśmy sygnałów dźwiękowych i świetlnych. Gdy wpłynęliśmy pod most na rzece zobaczyliśmy, że mamy zablokowaną drogę. Pan miał chyba słuchawki albo jakieś stopery w uszach, bo w ogóle nie spłynął. Uniemożliwił nam przepłynięcie i nie wiedzieliśmy, czy ci ludzie, do których zmierzaliśmy, jeszcze żyją, czy już nie - tłumaczy Marek Opolski.

Marek Opolski dodaje, że na wodach powinny obowiązywać podobne zasady, jak na lądzie.

Tak jak tworzymy korytarz życia na publicznych drogach, tak samo musimy ustępować wszystkim jednostkom uprzywilejowanym podczas akcji na wodzie. Byliśmy zbulwersowani całą tą historią, ale nie mieliśmy już czasu na rozmowy z tym sternikiem, bo zajęliśmy się niesieniem pomocy osobom potrzebującym - dodaje Marek Opolski.

Na szczęście podczas tegorocznych wakacji na augustowskich jeziorach, mimo bardzo dużego ruchu, nie doszło do śmiertelnego wypadku.

| red: kap, sk

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z iOS

Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z Androidem

Przeczytaj, zanim skomentujesz

ZOBACZ TEŻ:

Turyści skarżą się, że augustowskie jeziora tracą swój klimat i robi się na nich niebezpiecznie

18.08.2023, 09:28

Na augustowskich jeziorach przybywa skuterów i motorówek. Przez to robi się tam tłoczono, a często też i niebezpiecznie. Narzekają na to m.in. kajakarze oraz osoby pływające na rowerach wodnych.

Władze Suwałk chcą, aby w sąsiedztwie jeziora Dąbrówka powstawało mniej domów

17.08.2023, 07:32

Tłumaczą to konieczność ochrony przyrody, a pomóc im ma w tym uchwalony niedawno miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego wschodniej części miasta.

Jest lepiej, ale nadal słabo. Mniej chętnych na rejsy po augustowskich jeziorach

17.08.2023, 07:02

Tak tegoroczny sezon ocenia wiceprezes Żeglugi Augustowskiej Sławomir Aleksandrowicz. Od początku roku statki przewiozły o kilkanaście tysięcy pasażerów mniej niż w latach przed pandemią.

ZNAJDŹ NAS

Podlaskie nas rusza - Ruszamy w Podlaskie!

Euro 2024 w Polskim Radiu Białystok

29.06.2024, 10:00, akt. 30.06.2024, 08:00

Kolno świętuje imieniny Jana

źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+