Radio Białystok | Wiadomości | Do 1 lutego trwa nabór do nagrody Podlaska Marka
Najlepsze podlaskie produkty, inwestycje, odkrycia, ciekawe wydarzenia kulturalne bądź społeczne, innowacyjne rozwiązania w przemyśle i inicjatywy wychodzące naprzeciw problemom osób z niepełnosprawnościami będą wybrane w 19. edycji konkursu Podlaska Marka. Zgłoszenia można przesyłać do 1 lutego.
Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego od 2004 roku. Konkurs to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.
Podlaska Marka przyznawana jest w kategoriach: produkt spożywczy, produkt użytkowy, biznes, projekt 4.0, inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura, społeczeństwo oraz marka bez barier.
- To jest już 19. edycja. Jak widać przez te lata, zarówno w pandemii jak i w różnego rodzaju kryzysach jak najbardziej konkurs cały czas podtrzymywał swoją rangę i był przeprowadzany w różnych warunkach - mówił w czwartek na konferencji prasowej marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki.
Powiedział, że przedsięwzięcie jest dobre i promuje różnego rodzaju firmy, inicjatywy, wydarzenia kulturalne i społeczne w naszym regionie.
- Ważne jest, żebyśmy teraz, w tym czasie, kiedy w niektórych branżach i w niektórych sektorach faktycznie mamy problemy z punktu widzenia turystyki czy innych działań, jeszcze bardziej inicjowali tego typu działania, żebyśmy mówili o wszystkim, co mamy najlepsze w naszym regionie: o ludziach, o wydarzeniach, o produktach, o firmach tak, żebyśmy faktycznie zachęcali zarówno do kupowania tych produktów, do odwiedzania tych wspaniałych miejsc w województwie podlaskim. I tym jest właśnie Podlaska Marka, czyli pokazaniem tego wszystkiego, co mamy najlepsze w naszym regionie - podkreślił Kosicki.
Kandydatury do konkursu - jak poinformował Kosicki - można zgłaszać do 1 lutego. "Wszystkich, którzy są chcą pokazać się, pokazać to, co mają najlepsze, bardzo serdecznie zachęcam do wzięcia udziału w tym prestiżowym konkursie" - mówił marszałek.
Kandydatów do nagrody może zgłosić każdy, zarówno producenci, jak i konsumenci. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz na stronie internetowej konkursu - podlaskamarka.pl, wysłać mailem lub tradycyjną pocztą.
Jak mówiła na konferencji dyrektorka departamentu współpracy z zagranicą i promocji w urzędzie marszałkowskim Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, zgłaszane do konkursu produkty i inicjatywy muszą być zlokalizowane na terenie województwa podlaskiego i wpływać na pozytywny wizerunek regionu.
Nominowanych do nagrody wskaże specjalna kapituła z udziałem marszałka, przedsiębiorców, mediów, ludzi kultury. Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci, którzy będą mogli głosować na przedsięwzięcia i pomysły nominowane w konkursie.
Laureatów marek poznamy podczas gali. Zwycięzcy otrzymają nagrody pieniężne a także reklamę w mediach regionalnych i ogólnopolskich oraz szansę na udział w imprezach promocyjnych.
W ramach Podlaskiej Marki zostaną też nadane dwa tytuły: Ambasadora Podlaskiej Gospodarki oraz Ambasadora Województwa Podlaskiego.
W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę rywalizowało ponad 1,5 tys. produktów.