Radio Białystok | Wiadomości | Podlaski samorząd realizuje kampanie promujące turystykę w województwie
Samorząd województwa podlaskiego kampanią promocyjną prowadzoną na różnych kanałach chce zachęcać turystów do wypoczynku w regionie.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
To rekordowe wsparcie - tak o ostatnich nakładach na promocję turystyczną Podlaskiego mówi marszałek województwa Artur Kosicki. I wskazuje, że do tej pory z budżetu regionu wydano na to około pół miliona złotych.
Kampanie promocyjne w mediach mają poprawić sytuację branży turystycznej, która ucierpiała z powodu obowiązującego wcześniej zakazu przybywania w przygranicznych miejscowościach.
Pieniądze z budżetu województwa trafiły m.in. do Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, która przygotowała kampanię "Świat jak z baśni. Podlaskie Travel".
W ramach akcji powstał spot, który wyemitowano 140 razy w ogólnopolskich kanałach TVP. Był wyświetlany także w 45-ciu pociągach PKP Intercity, którymi przez ostatni miesiąc podróżowało ponad milion dwieście tysięcy pasażerów.
W mediach społecznościowych województwa podlaskiego realizowana jest kampania "Wszystko przed Tobą", w ramach której prezentowane są atrakcyjne miejsca i wydarzenia na terenach przygranicznych, np. obchody Nocy Kupały w Dubiczach Cerkiewnych, ruiny kościoła w Jałówce, meczet w Kruszynianach czy festiwal folkowy w Czeremsze.
Kampania "Zasilani" prowadzona jest na YouTubie.
Żeby pokazać, nie tylko widzom z Polski, ale też - myślę z całej Europy i świata - to, jakie piękne jest województwo podlaskie i zachęcić wszystkich do tego, żeby przyjeżdżali do naszego regionu"- mówił Kosicki. Poinformował, że poszczególne odcinki mają po 100 tys. wyświetleń; uznał to za dobry wynik.
Marszałek Artur Kosicki podziękował także za wszystkie inne inicjatywy, które mają zachęcać turystów do odwiedzenia naszego regionu. Poinformował, że koszt dotychczasowych działań, finansowanych z budżetu województwa, to ok. 500 tys. zł.
Polskie Radio Białystok wyrusza w drogę "Tropem Podlaskich Tajemnic" - pokażemy atrakcyjne turystycznie, ale nie zawsze popularne miejsca.
Celem tej akcji jest promocja ciekawych miejsc i inicjatyw w regionie.
Zgromadzono tam gigantyczne modele grzybów i zwierząt. W dużych akwariach można będzie oglądać ryby żyjące w Bugu. W Wólce Nadbużnej koło Siemiatycz powstaje nowa atrakcja turystyczna - ścieżka przyrodniczo-edukacyjna.
Po 10 miesiącach zamknięcia z powodu kryzysu migracyjnego turyści wrócili do Białowieży, ale poza weekendami frekwencja jest daleka od oczekiwań lokalnych przedsiębiorców.
Aby turyści wrócili do tatarskich Kruszynian i innych miejsc przy granicy z Białorusią, które były zamknięte przez 10 miesięcy, potrzebny jest czas, ale i promocja. Jest tu bezpiecznie i spokojnie - podkreślają przedstawiciele branży turystycznej z tego miejsca.