Radio Białystok | Wiadomości | Podlaski samorząd realizuje kampanie promujące turystykę w województwie
Samorząd województwa podlaskiego kampanią promocyjną prowadzoną na różnych kanałach chce zachęcać turystów do wypoczynku w regionie.
To rekordowe wsparcie - tak o ostatnich nakładach na promocję turystyczną Podlaskiego mówi marszałek województwa Artur Kosicki. I wskazuje, że do tej pory z budżetu regionu wydano na to około pół miliona złotych.
Kampanie promocyjne w mediach mają poprawić sytuację branży turystycznej, która ucierpiała z powodu obowiązującego wcześniej zakazu przybywania w przygranicznych miejscowościach.
Pieniądze z budżetu województwa trafiły m.in. do Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, która przygotowała kampanię "Świat jak z baśni. Podlaskie Travel".
W ramach akcji powstał spot, który wyemitowano 140 razy w ogólnopolskich kanałach TVP. Był wyświetlany także w 45-ciu pociągach PKP Intercity, którymi przez ostatni miesiąc podróżowało ponad milion dwieście tysięcy pasażerów.
W mediach społecznościowych województwa podlaskiego realizowana jest kampania "Wszystko przed Tobą", w ramach której prezentowane są atrakcyjne miejsca i wydarzenia na terenach przygranicznych, np. obchody Nocy Kupały w Dubiczach Cerkiewnych, ruiny kościoła w Jałówce, meczet w Kruszynianach czy festiwal folkowy w Czeremsze.
Kampania "Zasilani" prowadzona jest na YouTubie.
Żeby pokazać, nie tylko widzom z Polski, ale też - myślę z całej Europy i świata - to, jakie piękne jest województwo podlaskie i zachęcić wszystkich do tego, żeby przyjeżdżali do naszego regionu"- mówił Kosicki. Poinformował, że poszczególne odcinki mają po 100 tys. wyświetleń; uznał to za dobry wynik.
Marszałek Artur Kosicki podziękował także za wszystkie inne inicjatywy, które mają zachęcać turystów do odwiedzenia naszego regionu. Poinformował, że koszt dotychczasowych działań, finansowanych z budżetu województwa, to ok. 500 tys. zł.