Radio Białystok | Wiadomości | Ponad 80 tys. zł stracił starszy mieszkaniec Augustowa - oszuści wypłacili z jego konta pieniądze i zaciągnęli kredyt
Nie pomagają policyjne apele i ostrzeżenia. Ponad 80 tys. złotych stracił starszy mieszkaniec Augustowa, który po namowie oszustów, zainstalował program do zdalnej obsługi telefonu komórkowego. Przestępcy przelali z jego konta wszystkie oszczędności i dodatkowo zaciągnęli kredyt.
Oszuści zadzwonili na telefon komórkowy 76-letniego mieszkańca Augustowa.
Z relacji mężczyzny wynikało, że skontaktował się z nim przedstawiciel firmy marketingowej i zaproponował inwestycję. Za jego namową augustowianin zainstalował na swoim telefonie aplikację, która jak się później okazało, posłużyła przestępcy do zdalnej obsługi urządzenia
- mówi mł. asp. Elżbieta Zaborowska z zespołu prasowego podlaskiej policji.
Przekonany, że rozmawia z prawdziwym konsultantem, 76-latek wykonywał wszystkie polecenia oszusta.
W czasie rozmowy 76-latek postępował zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta i zalogował się do swojego konta. Oszust, wykorzystując udostępnione dane, wypłacił z konta mężczyzny ponad 13 tysięcy złotych i dodatkowo zaciągnął kredyt na blisko 70 tysięcy
- dodaje mł. asp. Elżbieta Zaborowska.
Kolejny raz podlascy policjanci apelują o ostrożność przy podejmowaniu decyzji finansowych przez telefon. Proszą, aby zawsze weryfikować autentyczność firmy czy osoby, która proponuje atrakcyjny i szybki zysk.
To święto obchodzone w całej Europie, które ma zwrócić uwagę na kwestię bezpiecznego dostępu do zasobów internetowych. We wtorek (08.02) przypada Dzień Bezpiecznego Internetu.
8 tys. zł stracił starszy mieszkaniec Białegostoku, oszukany z wykorzystaniem tzw. spoofingu, czyli poprzez podszywanie się przez przestępców pod numer banku. Za namową oszustów próbował wpłacić na wskazane konto 25 tys. zł poprzez wpłatomat. Urządzenie zepsuło się, interweniowała pracownica banku, dzięki której nie wpłacił reszty pieniędzy.
40-letnia mieszkanka Hajnówki straciła ponad 20 tys. zł, gdy chciała sprzedać na jednej z internetowych aukcji rower. Kliknęła w link otrzymany od oszusta i podała m.in. numer konta i hasło. Policja apeluje o ostrożność i nieklikanie w linki wysłane przez obce osoby.
25 tys. złotych straciła suwalczanka do której zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Okazało się, że 64-latka padła ofiarą tzw. spoofingu. To metoda polegająca na podszywaniu się przestępców pod autentyczne numery instytucji czy znajomych z listy kontaktów w telefonie.