Radio Białystok | Wiadomości | Szykują się roboty drogowe na trasie S8 z Białegostoku do Warszawy
Będą utrudnienia na drodze ekspresowej S8 z Białegostoku do Warszawy. GDDKiA wprowadzi zmiany w organizacji ruchu na drodze S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej. Ma to związek z rozpoczynającą się budową odcinka Podborze-Śniadowo trasy S61 Via Baltica.
Nowa, tymczasowa organizacja ruchu miała pierwotnie obowiązywać od wtorku (28.12), ale już wiadomo, że z powodu złych warunków atmosferycznych roboty nie rozpoczną się w tym czasie.
Nowy termin rozpoczęcia robót to 3 stycznia 2022 roku. GDDKiA zaznacza jednocześnie, że stanie się tak, jeśli pozwoli na to pogoda.
Zamknięta zostanie jezdnia północna na długości 3,2 km, po której dziś odbywa się ruch z Białegostoku w kierunku Warszawy. Kierowcy pojadą w obu kierunkach po drugiej, południowej nitce S8 - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Zamknięty będzie odcinek północnej jezdni od węzła Ostrów Mazowiecka Północ do węzła Podborze. Samochody będą tam mogły korzystać z jednego pasa ruchu w każdym kierunku, czyli w stronę Warszawy i Białegostoku.
Będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 60 km/h, a także zakaz wyprzedzania. Mogą tworzyć się korki, zatory, GDDKiA apeluje o zachowanie ostrożności w tym miejscu.
Drogowcy zapowiadają, że budowa odcinka S61 Via Baltica Podborze-Śniadowo zacznie się właśnie od budowy węzła drogowego Podborze koło Ostrowi Mazowieckiej, który ma być strategicznym węzłem, bo w tym miejscu za dwa lata mają się połączyć istniejąca S8 Warszawa-Białystok i budowana S61.
Węzeł ten - jak podano w informacji GDDKiA - będzie węzłem typu "koniczyna" z elementami łącznic bezpośrednich.
Droga ekspresowa S8 docelowo będzie przebiegać dołem, pod drogą ekspresową S61. Obecnie wykonawca rozpoczyna przebudowę północnej jezdni S8 na odcinku o długości ok. 3,2 km - podała GDDKiA.
Prace zaczną się od rozbiórki, frezowania starej nawierzchni i wycinek drzew. S8 będzie poszerzana o jeden pas ruchu, będą poszerzane także wiaduktu nad torami kolejowymi.
Droga ma być dostosowana do najcięższego ruchu. Powstaną dwie jezdnie S61, każda będzie miała po dwa pasy ruchu, będzie pas awaryjny. Powstanie węzeł Podborze, ale także węzeł Komorowo, który będzie zbudowany na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką Ostrów Mazowiecka - Łomża. Planowane są miejsca pod dwa miejsca obsługi podróżnych: Sulęcin Wschód i Sulęcin Zachód.
GDDKiA przypomina, że Podborze-Śniadowo to ostatni z odcinków S61 Via Baltica, na który uzyskano zezwolenia na realizację inwestycji. Ma być gotowy na koniec 2023 r. Powstanie blisko 19,5 km drogi ekspresowej S61 oraz będzie przebudowane 3 km S8 właśnie w rejonie Ostrowi Mazowieckiej. Podborze-Śniadowo połączy się z użytkowanym od połowy lipca 2021 r. odcinkiem S61 Śniadowo-Łomża Południe.