Radio Białystok | Wiadomości | Robert Tyszkiewicz poparł projekt połączenia tras Via Carpatia i Via Baltica na węźle Raczki, po dawnej DK8
Budowa drogi ekspresowej między Suwałkami a Białymstokiem jest szansą na rozwój całego regionu – twierdzi poseł PO Robert Tyszkiewicz
Jak podkreślił Robert Tyszkiewicz podczas konferencji, to byłby ważny krok przeciw wykluczeniu komunikacyjnemu tego miasta.
Najsensowniejszym, najkorzystniejszym dla rozwoju naszego województwa rozwiązaniem jest połączenie w standardzie drogi ekspresowej Suwałk, Augustowa, Suchowoli, Korycina i Białegostoku, czyli zbudowanie drogi ekspresowej Via Carpatia po trasie przebiegu drogi S8. To zapewnia mobilność edukacyjną, mobilność na rynku pracy. Droga ekspresowa jest niezbędna dla rozwoju Suwałk
- mówił Robert Tyszkiewicz.
W tej sprawie, poseł złożył do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka interpelację, zwłaszcza, że wcześniejsza koncepcja jest droższa i wydłuży mieszkańcom Suwałk podróż do stolicy województwa o kilkadziesiąt kilometrów.
Proponowana trasa przez Ełk i Knyszyn jest o ponad 30 kilometrów dłuższa i wielokrotnie droższa w budowie, ponieważ zakłada budowę estakady nad doliną Biebrzy w okolicach Goniądza, co spotyka się także z dużym sprzeciwem środowisk ekologicznych. Pora na działanie parlamentarne, na presję na Ministerstwo Infrastruktury, aby takie decyzje zostały podjęte
- dodał Robert Tyszkiewicz.
Zmianę trasy popiera coraz więcej osób i instytucji, jak m.in. Podlaska Izba Przemysłowo-Handlowa, poseł Jarosław Zieliński, także rady miejskie Augustowa i Suwałk. Raport środowiskowy dotyczący obu wariantów trasy ma być gotowy do listopada. Budowa trasy S16 ma się zakończyć w roku 2029.
Trzeba szukać kompromisów, a nie walczyć z inwestycją - mówili podczas pierwszego posiedzenia członkowie Parlamentarnego Zespołu do spraw Budowy Drogi S16.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postanowiła bowiem przeanalizować nowy wariant połączenia tras Via Carpatia i Via Baltica.
Konsorcjum firm Unibep, Budrex i Value Engineering złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę blisko 9-kilometrowego odcinka Ploski - Haćki przyszłej S19 Via Carpatia - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
Dwie umowy na projekt i budowę tzw. południowej i zachodniej obwodnicy Białegostoku w ramach szlaku S19 Via Carpatia podpisano w środę (9.12) w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
W przyszłym tygodniu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku ma wstępnie podsumować zakończone w piątek (04.12) konsultacje ws. planowanego przebiegu drogi S16 na odcinku Ełk-Knyszyn - poinformował rzecznik białostockiej GDDKiA Rafał Malinowski.