Radio Białystok | Wiadomości | Do końca stycznia można zgłaszać przedsięwzięcia do Podlaskiej Marki
Do 31 stycznia można zgłaszać najlepsze podlaskie produkty, inwestycje, odkrycia, ciekawe wydarzenia kulturalne bądź społeczne, ale też innowacyjne rozwiązania w przemyśle, które powalczą o Podlaską Markę - poinformowano w poniedziałek (18.01) na konferencji prasowej.
Konkurs to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć
Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego od 2004 roku. Konkurs to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.
Termin nadsyłania zgłoszeń wydłużono do 31 stycznia, wcześniej na stronie internetowej Podlaskiej Marki podawano, że można zgłaszać się do 22 stycznia.
Jak mówił w poniedziałek na konferencji prasowej marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki, to prestiżowy konkurs. "Pomimo okresu pandemii, wiemy, że w naszym województwie działo się bardzo dużo i mamy się też czym pochwalić i pomimo tej całej trudnej sytuacji jednak wiele się wydarzyło" - mówił.
Zachęcam w imieniu własnym i całego zarządu województwa podlaskiego wszystkich państwa do tego, żeby zgłaszali wydarzenia, zgłaszali różnego rodzaju osoby, podmioty gospodarcze, które powinniśmy uhonorować, o których powinniśmy mówić i którymi powinniśmy się chwalić nie tylko w Polsce, ale też i na całym świecie
- zapraszał do nadsyłania zgłoszeń Artur Kosicki.
Podlaska Marka przyznawana jest w dziewięciu kategoriach
Podlaska Marka przyznawana jest w dziewięciu kategoriach: produkt spożywczy, produkt użytkowy, inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura, społeczeństwo oraz dwóch, które zostały wprowadzone w ubiegłym roku - biznes i projekt 4.0.
Obecnie, do końca stycznia, urząd czeka na kandydatury do konkursu. Może je zgłosić każdy, zarówno producenci, jak i konsumenci. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz na stronie internetowej konkursu - www.podlaskamarka.pl, wysłać mailem lub tradycyjną pocztą.
Nominowanych do nagrody, w sumie 27 (po trzech w każdej kategorii) wskaże specjalna kapituła z udziałem marszałka, przedsiębiorców, mediów, ludzi kultury. Swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają też internauci, którzy będą mogli głosować na przedsięwzięcia i pomysły nominowane w konkursie.
Laureatów marek poznamy podczas gali
Laureatów marek poznamy podczas gali, która z uwzględnieniem sytuacji epidemicznej, odbędzie się stacjonarnie lub hybrydowo. Zwycięzcy otrzymają nagrody pieniężne a także reklamę w mediach regionalnych i ogólnopolskich oraz szansę na udział w imprezach promocyjnych.
W ramach Podlaskiej Marki zostaną też nadane dwa tytuły: Ambasadora Podlaskiej Gospodarki oraz Ambasadora Województwa Podlaskiego.
Jak mówiła dyrektorka departamentu współpracy z zagranicą i promocji Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, popularność konkursu stale rośnie. Dotąd do konkursu zgłoszono ponad 1,1 tys. produktów, internauci oddali ponad 180 tys. głosów. Mówiła, że wśród korzyści, jakie płynął z udziału w konkursie to m.in. rozpoznawalność marki wśród konsumentów, promocja laureatów nie tylko w kraju, ale i zagranicą.
W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę statuetką nagrodzono m.in. Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie "Droga", Podlaski Piknik Militarny "Misja Wschód", Galerię Arsenał, mleko "Łaciate", robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar czy festiwal Up To Date.