Radio Białystok | Wiadomości | Nie wiadomo, co dalej z przejściem podziemnym pod torami kolejowymi w Białymstoku
Wszystkie oferty przekraczają założony budżet zamawiającego. Nie wiadomo, czy uda się w terminie zbudować podziemne przejście pieszo-rowerowe pod torami kolejowymi w Białymstoku.
Urząd Miejski w Białymstoku otworzył oferty w przetargu. Najtańsza wynosi ponad 41 mln zł, a drugiego konsorcjum - kilkaset tysięcy złotych więcej. Tymczasem miejscy urzędnicy założyli, że na projekt i budowę przejścia wydadzą maksymalnie 34 mln zł.
Mimo to urzędnicy sprawdzają teraz wszystkie cztery złożone oferty. Budowa przejścia to jedno z kilku zadań dużego projektu budowy intermodalnego węzła komunikacyjnego. Urzędnicy tłumaczą, że być może uda się przeznaczyć pieniądze z innych zadań z tego projektu, finansowanego z unijnych funduszy.
Podziemny tunel prowadzący od ulic Kolejowej i Zwycięstwa do ul. Św. Rocha ma mieć ok. 100 metrów. Ma być oświetlony i monitorowany. Przebudowane mają być także ulice Zwycięstwa i Kolejowa.
Wcześniejsze plany zakładały, że inwestycja ma powstać najpóźniej do czerwca 2023 roku.
45 mln zł brutto kosztowała gruntowna modernizacja zabytkowego dworca PKP w Białymstoku. W czwartek obiekt oficjalnie oddano do użytku. Dworcowi nadano historyczny charakter nawiązujący do wyglądu z 1910 r. Obiekt pochodzi z 1862 r.
Z tej inwestycji będą korzystać piesi i rowerzyści. Miejscy urzędnicy ogłosili przetarg na projekt i budowę podziemnego przejścia pod torami kolejowymi w Białymstoku.
To kolejny krok do przebudowy stacji kolejowej w Białymstoku. Wojewoda podlaski podpisał w czwartek (13.02) tzw. decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej.