Radio Białystok | Wiadomości | Najlepsze produkty i przedsięwzięcia nagrodzone w konkursie Podlaska Marka

Najlepsze produkty i przedsięwzięcia nagrodzone w konkursie Podlaska Marka

autor: Marcin Gliński

10.09.2020, 06:30, akt. 22:36

Najlepsze produkty, przedsięwzięcia społeczne, kulturalne, gospodarcze i naukowe w 2019 r. nagrodzono w czwartek (10.09) wieczorem w Białymstoku podczas dorocznej gali konkursu samorządu woj. podlaskiego "Podlaska marka". Statuetki wręczono w dziewięciu kategoriach.

Gala Podlaskiej Marki Roku, fot. Marcin Gliński
Gala Podlaskiej Marki Roku, fot. Marcin Gliński


0:00
0:00
Najlepsze produkty i przedsięwzięcia nagrodzone w konkursie Podlaska Marka - relacja Marcina Glińskiego | Pobierz plik.


Problemy z odsłuchem?

Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.

Cel konkursu to wyłonienie i pokazywanie najlepszych produktów i pomysłów z regionu

Główny cel konkursu to wyłonienie i pokazywanie najlepszych produktów i pomysłów z regionu, które odzwierciedlają potencjał woj. podlaskiego.

Marszałek Artur Kosicki powiedział na początku gali, że "Podlaska marka" jest prestiżowym konkursem w regionie, odbywa się od 16 lat. Zaznaczył, że tym razem w ocenie zgłoszeń i nagradzaniu najlepszych brano pod uwagę kwestie ekologiczne, bo przyroda sama w sobie jest "najbardziej rozpoznawalnym brandem" woj. podlaskiego.

My sami, żyjąc tak blisko natury, zapominamy, jakim jest skarbem, ale ostatnie lata przypominają nam bardzo wyraźnie, że przyroda nie jest zasobem do wykorzystania, lecz dziedzictwem, które powinniśmy przekazać następnym pokoleniom

- mówił marszałek. Podkreślał, że w konkursie wybierano produkty najwyższej jakości, przedsięwzięcia, które kreują pozytywny wizerunek regionu i "rewolucyjne poszukiwania".

- Czas podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej. W tym roku kapituła, oceniając kandydatury, brała pod uwagę odpowiedzialność za środowisko naturalne, a także zachowanie równowagi między nami, a światem przyrody, bo wiemy, że nasze wzajemne relacje mocno się skomplikowały – mówił marszałek Artur Kosicki.


Nagrodzonych wybrano spośród 27 nominowanych


Nagrody przyznała kapituła konkursu. Nagrodzonych wybrano spośród 27 nominowanych, których wyłoniono spośród 150 wszystkich zgłoszeń do konkursu. Statuetki "Podlaskiej marki" przyznano w kategoriach: społeczeństwo, produkt użytkowy, produkt spożywczy, odkrycie, inwestycja, kultura, wydarzenie, społeczeństwo, biznes i projekt 4.0. Te dwie ostatnie kategorie to nowość w konkursie.

"Podlaską marką" w kategorii odkrycie nagrodzono badania zespołu naukowców z Politechniki Białostockiej i Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (UMB) nad unikalnymi właściwościami leczniczymi grzybów z Puszczy Białowieskiej
. Nowa rektor Politechniki Białostockiej prof. Marta Kosior-Kazberuk powiedziała, że cieszy się, że odkrycia naukowe są powszechnie doceniane. - A to odkrycie jest przełomowe. Po drugie, chrońmy i poznawajmy naturę, bo ona nam się odwdzięcza, dzięki temu, że nas uleczy – powiedziała rektor. Prorektor UMB ds. nauki prof. Marcin Moniuszko dodał, że badania te to efekt ciężkiej pracy naukowców. - W naturze można i trzeba szukać lekarstwa, ale w medycynie nie ma dróg na skróty – dodał Marcin Moniuszko.

Ambasadorem podlaskiej gospodarki została branża medyczna. Prof. Marcin Moniuszko dodał, że rok 2020 i pandemia pokazały, jak ważna jest medycyna, przed którą wciąż wiele wyzwań. Dodał, że region ma potencjał w branży medycznej: uczelnie, firmy, które potrafią podejść bez kompleksów do różnych problemów.




W kategorii społeczeństwo uhonorowano wojewódzki oddział w Białymstoku Polskiego Towarzystwa Diabetyków, który od 15 lat organizuje czwartkowe obiady dla osób z cukrzycą, podczas których edukuje pacjentów, jak żyć z tą chorobą. W kategorii  kultura nagrodę odebrał Tomasz Samojlik za serię wydawniczą dla dzieci  "Żubr Pompik". Wydarzeniem została IX edycja festiwalu w Goniądzu "Rock  na bagnie".

Najlepsza inwestycja to zdaniem kapituły hala sportowa Suwałki Arena. Najlepszym produktem spożywczym została woda firmy Krynka sp. z o.o., produktem użytkowym – sklejka Biaform SA.
W kategorii biznes zwyciężyła Grupa Chorten (sieć sklepów spożywczych) za wspieranie różnych przedsięwzięć społecznych: sportowych czy charytatywnych. Podlaską  Markę Konsumentów (nagroda internautów) dostała internetowa księgarnia  Tania Książka taniaksiazka.pl spółki z o.o. Glosel.

W kategorii 4.0 nagrodzono projekt Dolina Rolnicza 4.0. Fundacji Regionalny Ekosystem Innowacji.

Honorowym  ambasadorem województwa podlaskiego został obchodzący 100-lecie  istnienia piłkarski klub sportowy Jagiellonia Białystok.

źródło: PAP | red: rbon, mag

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z iOS

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z Androidem

Przeczytaj, zanim skomentujesz

ZOBACZ TEŻ:


Gala finałowa plebiscytu Podlaska Marka w tym roku odbędzie się online i bez udziału publiczności

31.08.2020, 18:21

Gala finałowa plebiscytu Podlaska Marka Roku i ogłoszenie jego laureatów, z powodu pandemii odbędzie się później niż zwykle - 10 września.


27 nominowanych w plebiscycie Podlaska Marka

5.08.2020, 16:45

W środę (5.08) ogłoszono listę 27 nominowanych w konkursie Podlaska Marka na najlepsze regionalne produkty, inwestycje, odkrycia, innowacyjne pomysły, wydarzenia kulturalne i społeczne. Plebiscyt to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.


Ponad 200 kandydatów zgłoszono do kolejnej edycji konkursu Podlaska Marka

28.01.2020, 11:07

Ponad 200 kandydatów zgłoszono już do tegorocznej edycji konkursu Podlaska Marka. Najwięcej zgłoszeń - 40 - jest w kategorii "produkt spożywczy".





ZNAJDŹ NAS


















źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok