Radio Białystok | Wiadomości | 27 nominowanych w plebiscycie Podlaska Marka
W środę (5.08) ogłoszono listę 27 nominowanych w konkursie Podlaska Marka na najlepsze regionalne produkty, inwestycje, odkrycia, innowacyjne pomysły, wydarzenia kulturalne i społeczne. Plebiscyt to szansa na promocję nagrodzonych przedsięwzięć oraz regionu w kraju i za granicą.
200 zgłoszeń w 9 kategoriach
Podlaska Marka organizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. W tym roku odbędzie się 16. edycja plebiscytu, na którą wpłynęło ponad 200 zgłoszeń w dziewięciu kategoriach: produkt spożywczy, produkt użytkowy, inwestycja, odkrycie, wydarzenie, kultura, społeczeństwo oraz dwie nowe kategorie tematyczne: biznes i projekt 4.0.
W środę oficjalnie ogłoszono listę 27 nominowanych do nagrody (po trzy w każdej kategorii).
W kategorii "produkt spożywczy" znalazło się regionalne piwo, butelkowana woda oraz bezglutenowy sękacz. Wśród nominowanych do "produktu użytkowego" jest internetowa księgarnia, sklejka i woreczki wielorazowe. W kategorii "inwestycje" nominowano halę sportową w Suwałkach, bazę treningową Jagiellonii Białystok oraz centrum logistyczne.
Wśród nominowanych innowacyjnych pomysłów znalazł się projekt bionicznej protezy ręki, a wśród wydarzeń - m.in. półmaraton w Białymstoku i spektakl "Hobbit" Teatru Dramatycznego w Białymstoku.
W nowej kategorii "biznes" nominowano innowacyjne rozwiązanie do leczenia halluksów, wspieranie społecznych inicjatyw przez przedsiębiorców oraz firmę logistyczną. Natomiast w kategorii "projekt 4.0", która skupia innowacyjne rozwiązania w gospodarce, nominowano: inteligentną fabrykę łączącą systemy automatyki z IT, nowe rozwiązania w mechanizacji rolnictwa oraz centrum sztucznej inteligencji w medycynie.
Rozpoczęło się głosowanie na Podlaską Markę Konsumenta
W środę ruszyło też głosowanie na Podlaską Markę Konsumentów, którą przyznają internauci. Swoje głosy mogą oddać do 19 sierpnia.
Laureatów marek poznamy podczas gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej, zaplanowanej na 10 września. Pierwotny termin zakładał wyłonienie zwycięzców pod koniec kwietnia, jednak w związku z pandemią koronawirusa impreza została przełożona.
Zwycięzcy otrzymają po 10 tys. zł, statuetki, reklamę w mediach regionalnych i ogólnopolskich oraz szansę na udział w imprezach promocyjnych.
W ramach Podlaskiej Marki zostaną też nadane dwa tytuły: Ambasadora Podlaskiej Gospodarki oraz Ambasadora Województwa Podlaskiego.
W poprzednich edycjach konkursu o Podlaską Markę rywalizowało ponad 1 tys. produktów. Dotychczas statuetką nagrodzono m.in.: Białowieski Park Narodowy, Uniwersytet w Białymstoku, Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie "Droga", Podlaski Piknik Militarny "Misja Wschód", Galerię Arsenał, mleko "Łaciate", robota edukacyjnego Photon, firmę Pronar czy festiwal Up To Date.
Nominacje do nagrody Podlaska Marka:
Produkt Użytkowy:
Produkt Spożywczy:
Odkrycie:
Inwestycja:
Kultura:
Wydarzenie:
Społeczeństwo:
Biznes:
Projekt 4.0:
Konsumenci od środy (5.08) przez dwa kolejne tygodnie (do 19.08) będą mogli głosować na swojego kandydata na stronie www.podlaskamarka.pl. Jeden numer telefonu to jeden głos (potwierdzany bezpłatnym sms-em).