Radio Białystok | Wiadomości | Kolejki jedynie na przejściu granicznym z Białorusią w Bobrownikach
Jedynie na przejściu w Bobrownikach na granicy z Białorusią trzeba było w poniedziałek rano (23.03) czekać na odprawę. Na wjazd do Polski kierowcy ciężarówek oczekiwali tam 3 godziny, na wyjazd z kraju 8 godzin - poinformował Podlaski Oddział SG. Na bieżąco odbywał się ruch na przejściach z Litwą.
Służby graniczne przypominają, że w województwie podlaskim praktycznie zawsze ruch ciężarówek na przejściach z Białorusią, czyli zewnętrznej granicy UE, w czasie weekendu rośnie. Kierowcy wjeżdżający do Polski w tranzycie chcą w ciągu tygodnia dojechać do Zachodniej Europy i przed kolejnym weekendem wrócić; podobnie dzieje się z ruchem na Wschód.
Przez weekend w Kuźnicy odprawiono łącznie blisko 3,2 tys. ciężarówek
Jeszcze w niedzielę po południu na przejściu granicznym w Kuźnicy na wyjazd z Polski trzeba było czekać 6 godz.; w sąsiednich Bobrownikach - 18 godz. W poniedziałek rano ruch przez Kuźnicę odbywał się na bieżąco, w Bobrownikach kolejka wyjeżdżających z Polski była 8-godzinna. Z danych Podlaskiego Oddziału SG wynika, że w trakcie całego weekendu (piątek, sobota, niedziela) w Kuźnicy odprawiono łącznie w obie strony blisko 3,2 tys. ciężarówek; w Bobrownikach ponad 2,6 tys. takich pojazdów.
Od kilku dni nie ma już kolejek na przejściach granicznych z Litwą, gdzie czasowo przywrócono kontrole w związku z działaniami zmierzającymi do ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa. Początkowo jedynym takim przejściem było Budzisko, od minionego wtorku działa też sąsiednie przejście w Ogrodnikach.
Tam obecnie nie ma już kolejek. W Budzisku, gdzie ruch jest dużo większy niż w Ogrodnikach, odprawiono w minioną niedzielę prawie 1,8 tys. ciężarówek, w sobotę ponad 2,3 tys. zaś w piątek blisko 2,6 tys.
Transport towarów zwolniony z kontroli granicznej
Straż Graniczna poinformowała w piątek, że kierowcy, którzy realizują międzynarodowy transport drogowy towarów, są zwolnieni z kontroli na granicy. Decyzja dotyczy granicy z Niemcami, Czechami, Słowacją i Litwą. "Decyzja MSWiA jest podyktowana koniecznością zapewnienia płynności dostaw. Brak kontroli dla kierowców pojazdów realizujących międzynarodowy transport drogowy towarów dotyczy zarówno kontroli granicznej, jak i - za zgodą Głównego Inspektora Sanitarnego - kontroli sanitarnej" - podała wtedy SG.