Radio Białystok | Wiadomości | Łomżyńscy radni chcą kolei z dworcem w granicach miasta
Linia kolejowa w granicach miasta, ale nie przez jego środek - to według łomżyńskich radnych najlepszy wariant przebiegu tzw. szprychy linii kolejowej Centralnego Portu Komunikacyjnego na trasie Ostrołęka - Łomża - Giżycko.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Według wstępnej koncepcji linia kolejowa z CPK miała przebiegać kilka kilometrów poza granicami Łomży w kierunku zachodnim, w sąsiedztwie projektowanej tam drogi Via Baltica.
Z propozycji zamieszczonej w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym CPK wynikało zaś, że kolej miałaby przecinać miasto przez jego środek, co w przyszłości spowodowałoby - zdaniem radnych - paraliż komunikacyjny. Dlatego też sformułowali swoje stanowisko w tej sprawie, w którym wykluczają takie rozwiązanie jako "nieuzasadnione ze względów bezpieczeństwa oraz z punktu widzenia ekonomicznego, społecznego i środowiskowego".
"W ocenie Rady Miejskiej Łomży najwłaściwszym przebiegiem linii kolejowej CPK byłoby jej umiejscowienie na północnej granicy administracyjnej miasta (od strony Ostrołęki), pomiędzy ulicami Wojska Polskiego i Nowogrodzką. W przypadku uzasadnionych przeciwwskazań /…/ ewentualnym wariantem może być przebieg trasy kolejowej przy obwodnicy Łomży w ramach drogi ekspresowej Via Baltica" - zapisano w stanowisku, które ma być przedstawione prezesowi CPK.
Ten nowy wariant, przyjęty przez radnych niemal jednogłośnie, to propozycja przedstawiona im przez posła Lecha Antoniego Kołakowskiego, który przekonywał, iż kolej w mieście to także szansa na rozwój Łomży.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku ogłosiła w poniedziałek (24.02) przetarg na projekt i budowę pierwszego w Podlaskiem 5-kilometrowego odcinka drogi S19 Via Carpatia - od Dobrzyniewa do węzła Białystok Zachód.
Za blisko 17 mln zł spółka MERX z Białegostoku przebuduje dworzec kolejowy w Kuźnicy. To najtańsza oferta w przetargu, który rozstrzygnęły Polskie Koleje Państwowe.
Kolej jest potrzebna, ale tory nie powinny przebiegać przez centrum miasta. Tak mówią mieszkańcy Łomży pytani o planowany przebieg nowej linii kolejowej.
Uczestnicy konsultacji w Knyszynie skrytykowali pomysł społecznego komitetu z Dobrzyniewa Dużego. Chodzi o warianty przebiegu północnej kolejowej obwodnicy Białegostoku.
Trwają konsultacje w sprawie przebiegu kolejowej obwodnicy Białegostoku. W grze jest kilka wariantów. Jaki zostanie zaakceptowany?