Radio Białystok | Wiadomości | Przedstawiciele PKP zaprezentowali w suwalskim ratuszu ostateczny wariant przebiegu trasy Rail Baltica

Przedstawiciele PKP zaprezentowali w suwalskim ratuszu ostateczny wariant przebiegu trasy Rail Baltica

autor: Iza Kosakowska

5.12.2019, 18:10, akt. 18:53

Nowy wariat przebiegu trasy Rail Baltica przez Suwałki ominie wcześniej zagrożone wyburzeniem domy mieszkańców ulicy Czarnoziem, ale jeden z przedsiębiorców straci część budynków swojej firmy. Przedstawiciele Polskich Kolei Państwowych zaprezentowali w czwartek (5.12) w suwalskim ratuszu nowy, ostateczny wariant trasy szybkiej kolei.

Przedstawiciele PKP zaprezentowali w suwalskim ratuszu ostateczny wariant przebiegu trasy Rail Baltica, fot. Iza Kosakowska
Przedstawiciele PKP zaprezentowali w suwalskim ratuszu ostateczny wariant przebiegu trasy Rail Baltica, fot. Iza Kosakowska


0:00
0:00
Przedstawiciele PKP zaprezentowali w suwalskim ratuszu ostateczny wariant przebiegu trasy Rail Baltica - relacja Izy Kosakowskiej | Pobierz plik.


Problemy z odsłuchem?

Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.

Wersja została uzupełniona o propozycje władz miasta i omija domy jednorodzinne, budzi jednak obawy lokalnych przedsiębiorców. Właściciel stolarni na Papierni, który straci część budynku mówi, że ważne, żeby wcześniej wiedzieć jak zaplanowany jest rozkład prac przy budowie linii kolejowej.   

- Zatrudniamy określoną liczbę osób, mamy podpisane kontrakty, umowy - podkreśla.

Przedstawiciel wykonawcy Marcin Harasiewicz zaznacza, że w tym wariancie linia biegnie niemal po starym torze, nie udało się jednak zadowolić wszystkich stron. 

Musimy znaleźć złoty środek. My dzisiaj od Ełku do granicy mamy mniej wyburzeń, niż mieliśmy tylko w gminie Szypliszki. Staraliśmy się tak tę linię powyginać, żeby przy tych parametrach 250 km/h była ona jak najmniej uciążliwa dla mieszkańców - mówi Marcin Harasiewicz.

Jak podkreśla prezydent Suwałk Czesław Renkiewicz, ten wariant trasy jest najlepszy z punktu widzenia całego miasta, zwłaszcza że kolej przeniesie stację towarową z centrum miasta na Papiernię, chociaż niestety dotknie to zlokalizowaną tam stolarnię. 

- Cieszy mnie to, że torowiska znikną z centrum miasta, że będzie ten przystanek dla pociągów szybkich przy zjeździe z ulicy Staniszewskiego. Natomiast musimy wspólnie rozwiązać problem tych firm, które są na Papierni - mówi Czesław Renkiewicz.

Zgodnie z planami, tory pobiegną pod wiaduktami drogowymi na ulicy Raczkowskiej i 100-lecia Niepodległości, z kolei na ulicy Sejneńskiej powstanie wiadukt kolejowy. Budowa torów i infrastruktury kolejowej w ramach międzynawowej linii Rail Baltica, na odcinku Ełk-Suwałki-granica państwa rozpocznie się w 2023 roku i potrwa 4 lata.

| red: mag

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z iOS

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z Androidem

Przeczytaj, zanim skomentujesz

ZOBACZ TEŻ:


Przedstawiciele PKP PLK przedstawili mieszkańcom gminy Szypliszki poprawiony wariant trasy Rail Baltica

4.12.2019, 17:26

Tylko jedno wyburzenie, dodatkowe wiadukty, i trasa poprowadzona w dużej części wzdłuż starej linii kolejowej.


Raczkowiacy chcą odsunąć Rail Balticę kilometr na północ od swojej miejscowości

4.12.2019, 13:01

Wystarczy przesunąć Rail Balticę o kilometr na północ, a Raczki nie odczują jej uciążliwości. Uważają tak mieszkańcy, którzy wczoraj zebrali się na spotkaniu konsultacyjnym.


Mieszkańcy Raczek protestują przeciwko przebiegowi trasy kolejowej Rail Balitca przez ich miejscowość

3.12.2019, 18:20

Proponują, aby przesunąć torowisko o kilometr na północ. Te planu pokrzyżować może jednak obszar chroniony Natura 2000.





ZNAJDŹ NAS


















źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok