Radio Białystok | Wiadomości | Trasa z Białegostoku do Augustowa będzie przebudowana
Ta inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do przebudowy trasy z Białegostoku do Augustowa.
10 firm zgłosiło się do opracowania koncepcji programowej odcinka z Suchowoli do Sztabina. To dopiero początek prac związanych z inwestycją - mówi rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Rafał Malinowski.
- Koncepcja programowa ma objąć budowę nowej drogi krajowej nr 8 w przekroju 2 + 1, czyli z naprzemiennie występującym dodatkowym pasem do wyprzedzania, oraz obwodnicą Sztabina, co umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z tego miasta. Mówimy tutaj o ruchu rzędu 9 tys. pojazdów średnio na dobę - mówi Rafał Malinowski.
Dopiero po opracowaniu dokumentacji projektowej będzie możliwe ogłoszenie przetargu w systemie "Projektuj i buduj". Odcinek z Suchowoli do Sztabina ma 13 km.
Trasa nie będzie drogą ekspresową - ale kierowcy i tak powinni mieć lepsze warunki do jazdy niż do tej pory - przekonuje Rafał Malinowski.
Trwają też prace nad koncepcją programową sąsiedniego odcinka krajowej ósemki. Chodzi o 15-kilometrowy fragment z Korycina do Suchowoli. Budowa tej trasy i drogi z Suchowoli do Sztabina ma być realizowana w latach 2023-2025.
Na ich brak narzekało wielu kierowców, obawiając się o swoje bezpieczeństwo. Dodatkowe barierki ochronne montują drogowcy na trasie wojewódzkiej z Białegostoku do Supraśla. Mają chronić przed wpadaniem do głębokich, przydrożnych rowów.
Ponad 50 mln zł będzie kosztowała budowa wiaduktu nad torami kolejowymi w Sokółce. W piątek (29.03) w Białymstoku podpisano umowę z wykonawcą inwestycji. Wiadukt ma być gotowy za dwa lata.
Na terenie gminy Suwałki powstanie dwunastokilometrowa bocznica kolejowa ze stacji Papiernia do Osowy. Ułatwi ona wywóz kruszywa z podsuwalskich kamieniołomów.