Radio Białystok | Wiadomości | Firmy chcą więcej za modernizację dworca PKP w Białymstoku niż ma na to inwestor
Wszystkie cztery firmy, które zgłosiły się do przetargu na modernizację dworca PKP w Białymstoku, chcą za te prace więcej pieniędzy niż inwestor, czyli PKP SA, ma na ten cel. W piątek w Warszawie otwarto oferty przetargowe.
Firmy zaproponowały kwoty od 30,4 do 48 mln zł
Cztery firmy zaproponowały kwoty od 30,4 mln zł do prawie 48 mln zł brutto. PKP SA zamierza tymczasem przeznaczyć na ten cel 25,9 mln zł brutto - można przeczytać w informacji z zestawienia ofert w przetargu zamieszczonej na stronie internetowej PKP SA, które prowadzą przetarg.
Najtańszą ofertę, na kwotę 30,4 mln zł, przedstawiła firma SKB SA z Warszawy, najdroższą - na sumę niemal 48 mln zł - Torpol SA. Białostocka spółka Fadbet SA zaproponowała 42,8 mln zł, a Budimex SA - 36,2 mln zł brutto.
Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA poinformowała, że na razie trwa analiza ofert i dopiero po jej zakończeniu będą podejmowane decyzje.
Modernizacja ma być dofinansowana z UE
PKP SA informowało wcześniej, że modernizacja dworca kolejowego w Białymstoku ma być dofinansowana z UE z programu Polska Wschodnia. W całej Polsce przewoźnik planuje zmodernizować około dwustu dworców w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023.
PKP SA chce zmienić wnętrze hali głównej; planowany jest też nowy układ komunikacyjny przydworcowego placu, ma być więcej miejsc parkingowych. Przewiduje się również windy dla niepełnosprawnych, zmianę układu pomieszczeń gospodarczych i technicznych, nową poczekalnię, kasy oraz nowy monitoring.
Na czas modernizacji dworzec będzie nieczynny
Na czas modernizacji dworzec będzie nieczynny; ma działać tymczasowy, tzw. kontenerowy.
Głównym celem przebudowy białostockiego dworca jest przywrócenie mu dawnej świetności oraz wprowadzenie nowych udogodnień dla pasażerów. W ramach modernizacji bryła dworca odzyskałaby historyczny kształt
- informował wcześniej rzecznik PKP SA Michał Stilger.
Dodał, że przywrócony zostanie historyczny charakter wnętrza poczekalni – posadzki, żeliwnych słupów, zdobienia ścian i sufitów.
Michał Stilger wyjaśniał też, że PKP SA koncentruje się na przebudowie dworców przy już zmodernizowanych przez PKP PLK liniach kolejowych lub trasach przewidzianych do kapitalnego remontu, a stacja Białystok znajduje się na międzynarodowej trasie E75 Rail Baltica z Warszawy do krajów nadbałtyckich.