Radio Białystok | Wiadomości | Co dalej z budową Trasy Niepodległości w Białymstoku?
Albo poszukiwanie dodatkowych około 50 milionów złotych, albo unieważnienie przetargu. Nad wyborem jednego z tych rozwiązań zastanawiają się białostoccy urzędnicy. Chodzi o budowę fragmentu Trasy Niepodległości.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
W trzecim już przetargu oferta znacznie przekracza kwotę zarezerwowaną w budżecie miasta na ten cel. Dwa etapy budowy Trasy Niepodległości, która ma liczyć około 6,5 km i zapewnić sprawny przejazd przez Białystok z ominięciem centrum, od strony zachodniej trwają.
Problem z budową jednego fragmentu Trasy Niepodległości
Problem jest z rozbudową ulicy Narodowych Sił Zbrojnych i Alei Jana Pawła II, co pozwolić ma m.in. na połączenie budowanej drogi z S8.
W pierwszym przetargu najtańsza oferta była wyższa od tego co zaplanowali urzędnicy o prawie 14 milionów złotych, w drugim o ponad 40 milionów złotych, a teraz - w trzecim o prawie 50 milionów złotych. W każdym z tych przypadków chodzi o inna firmę.
Jak mówi Urszula Boublej z Urzędu Miejskiego - trzeba poczekać na decyzję co dalej. Rozwiązania są dwa: albo dodatkowe pieniądze w budżecie miasta, albo unieważnienie przetargu. Choć w nieskończoność nie można tego przesuwać, bo inwestycja jest współfinansowana z pieniędzy unijnych.
Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów - białostocki radny Tomasz Madras mówi, że jest to poważny problem, bo budżet miasta na przyszły rok jest już uchwalony i nie ma w nim przewidzianych tak dużych pieniędzy na tę inwestycję. Dodaje, że decyzja o dodatkowych prawie 50 milionach złotych zwiększyłaby deficyt budżetowy do ponad 300 milionów złotych, a już teraz jest on najwyższy w historii, bo wynosi prawie 260 milionów złotych.
Na decyzję - co dalej z przetargiem - są trzy miesiące. A cała Trasa Niepodległości ma być gotowa za rok.
Zgłosiła się jedna firma i chce dwa razy więcej pieniędzy niż zaplanowali na ten cel urzędnicy. Swoją pracę wycenia na prawie 100 milionów złotych. Chodzi o trzeci i ostatni odcinek Trasy Niepodległości w Białymstoku, czyli rozbudowę ulicy Narodowych Sił Zbrojnych i Alei Jana Pawła II.
Przejazd pod torami, nowy odcinek jezdni, ścieżki rowerowe - to wszystko obejmuje przetarg ogłoszony przez władze Białegostoku na przebudowę ulicy zapewniającej dojazd z miejscowości od południowo-zachodniej strony miasta.
Białostocki magistrat przedłużył do połowy grudnia termin na składanie ofert w przetargu na ważną inwestycję drogową na wjeździe do miasta od strony Warszawy. Potencjalni oferenci składają pytania, potrzebny jest czas na udzielenie im odpowiedzi - podał urząd.
Władze Białegostoku po raz kolejny ogłosiły przetarg na ważną inwestycję na drodze wlotowej od strony Warszawy. Pozwoli ona m.in. połączyć budowaną Trasę Niepodległości, czyli tzw. śródmiejską obwodnicę, z drogą ekspresową S8.
Niepełnosprawni i starsi mieszkańcy osiedla Zielone Wzgórza mają problem z dostaniem się do innych dzielnic Białegostoku. Alarmują nasi słuchacze.
W Białymstoku rozpoczynają się prace przy budowie Trasy Niepodległości, kolejnej tzw. śródmiejskiej obwodnicy. W związku z inwestycją, która ma być gotowa do końca 2018 r., w sobotę (25.03) od rana zamykane dla ruchu są niektóre ulice w zachodniej części miasta.