Radio Białystok | Wiadomości | 5 firm i konsorcjów chce wybudować prawie 20-kilometrowy odcinek trasy S61 Via Baltica
Chodzi o drogę między węzłem "Podborze" za Ostrowią do węzła "Śniadowo" niedaleko Łomży.
Pięć firm i konsorcjów chce wybudować ponad 19-kilometrowy odcinek drogi na trasie S61 Via Baltica - poinformowała po otwarciu ofert Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Proponowane przez wykonawców stawki wahają się od 480 milionów złotych do ponad 590. Najwyższa oferta nie przekracza kwoty, jaka została przeznaczona na tę inwestycję. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na nią prawie 620 mln zł. Przy wyborze będą brane pod uwagę nie tylko cena, ale także termin realizacji.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.
75 mln zł będzie kosztował projekt i budowa tzw. drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna na drodze S61 Via Baltica. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku podpisała w piątek (26.05) z firmą Polaqua umowę w tej sprawie.
Pięć konsorcjów i firm chce zaprojektować i zbudować 18-km odcinek trasy S61 Via Baltica od węzła Stawiski do początku obwodnicy Szczuczyna. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła w środę (17.05) przetargowe oferty.
Ok. 20 kilometrów będzie liczyła obwodnica Łomży, która stanie się elementem trasy S61 Via Baltica. We wtorek (28.03) po południu w Łomży wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit poinformował o ogłoszeniu przetargów na tę inwestycję.