Radio Białystok | Wiadomości | 75 mln zł będzie kosztował projekt i budowa drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna na drodze S61 Via Baltica
75 mln zł będzie kosztował projekt i budowa tzw. drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna na drodze S61 Via Baltica. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku podpisała w piątek (26.05) z firmą Polaqua umowę w tej sprawie.
Budowa ma się zacząć pod koniec 2018 r.
- Budowa drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna ma się zacząć pod koniec 2018 r. i ma potrwać nieco ponad rok - poinformował rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.
Polaqua sp. z o.o. wygrała przetarg na tę inwestycję. Firma ta budowała szczuczyńską obwodnicę, która jest drogą jednojezdniową, jednak teraz będzie rozbudowana.
Druga jezdnia będzie miała blisko 6,6 km długości. Będzie wykonana z betonu cementowego. Po zakończeniu budowy drugiej jezdni, szczuczyńska obwodnica będzie miała standard drogi ekspresowej. Zaplanowano ekrany akustyczne i przejścia dla zwierząt.
Przetargi na inne odcinki Via Baltica w Podlaskiem
Trwają przetargi na inne odcinki Via Baltica w Podlaskiem. W czerwcu planowane jest otwieranie ofert na kilka z nich.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie. Cała polska część Via Baltica ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego.
Blisko 117 mln zł będzie kosztowała budowa i przebudowa 6,5 km drogi wyjazdowej z Białegostoku w kierunku Łap i Wysokiego Mazowieckiego. To jedno z miejsc, gdzie kumuluje się ruch lokalny z podbiałostockich miejscowości. Inwestycja ma tę sytuację poprawić.
Ok. 20 kilometrów będzie liczyła obwodnica Łomży, która stanie się elementem trasy S61 Via Baltica. We wtorek (28.03) po południu w Łomży wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit poinformował o ogłoszeniu przetargów na tę inwestycję.
Latem GDDKiA w Białymstoku chce podpisać umowę z wykonawcą budowy odcinka S61 Via Baltica od Suwałk do granicy z Litwą w Budzisku. Najtańszą ofertę w przetargu - ok. 605 mln zł - złożyło włosko-szwajcarskie konsorcjum z liderem - Impresa Pizzarotti.