Radio Białystok | Koronawirus | NFZ: jeśli zmieni się adres punktu szczepień przeciw COVID-19, senior dostanie wiadomość
W piątek (22.01) rozpoczęły się zapisy na szczepienie przeciw COVID-19 dla osób 70+, od tygodnia zapisują się seniorzy po 80 roku życia. 25 stycznia rozpoczną się szczepienia tych grup. Adres punktu szczepień w niektórych przypadkach może ulec zmianie. NFZ wyjaśnia, jak o tym poinformuje.
Rejestrując się na szczepienie, senior wybiera konkretny punkt, w którym może się zaszczepić. Umawia się też na konkretny termin i godzinę, w których zostanie przyjęty w punkcie szczepień.
Jeżeli punkt szczepień zmieni adres, do seniorów zadzwoni automatyczny konsultant
Jeśli punkt szczepień zmieni adres, do seniorów, którzy przy rejestracji na szczepienie podali numer telefonu (komórkowego lub stacjonarnego), zadzwoni automatyczny konsultant z infolinii Narodowego Programu Szczepień. W wiadomości przekazana zostanie informacja o zmianie adresu punktu szczepień. Data i godzina szczepienia pozostaną bez zmian.
Ponadto automat przypomni, że na 24 godziny przed terminem szczepienia, na numer komórkowy seniora, przyjdzie specjalny SMS. Znajdą się w nim informacje o nowej lokalizacji punktu szczepień, dacie i godzinie szczepienia. Komunikat głosowy rozpocznie się od słów: "Tu Infolinia Narodowego Programu Szczepień. UWAGA, przekazujemy ważną informację...".
Informacja o zmianie adresu punktu szczepień zostanie odczytana dwukrotnie podczas jednej rozmowy.
Połączenie będzie z numeru: (22) 295 00 85. Jest to numer automatyczny, nie należy na niego oddzwaniać. Automat będzie próbował połączyć się z seniorem dwukrotnie w ciągu dwóch dni. Jeśli z różnych przyczyn senior nie odsłucha wiadomości (np. nie odbierze telefonu lub połączenie zostanie przerwane), wtedy zadzwoni do niego osoba z infolinii Narodowego Programu Szczepień i przekaże nowy adres punktu szczepień i potwierdzi dzień oraz godzinę szczepienia.