Radio Białystok | Galerie | Jak wyglądała Trasa Niepodległości przed budową? [zdjęcia]
Po ponad dwóch latach budowy kierowcy mogą już korzystać z nowej Trasy Niepodległości w Białymstoku. Porównaliśmy zdjęcia z niektórych fragmentów drogi z początku budowy z marca 2017 roku i z końca prac z sierpnia 2019 roku.
Duże w zmiany w przestrzeni Białegostoku
Trasa Niepodległości przecina duże osiedla w zachodniej części miasta. Zaczyna się na granicy Białegostoku i Kleosina przy ul. Wiadukt. Następnie przecina osiedla: Nowe Miasto, Zielone Wzgórza, Starosielce i Leśną Dolinę. Od północy łączy się z aleją Jana Pawła II i ul. Narodowych Sił Zbrojnych.
Przed budową zachodnie osiedla wyglądały całkiem inaczej niż teraz. Najbardziej jest to widoczne na osiedlu Leśna Dolina, gdzie w miejscu obecnej Trasy był szeroki pas ziemi, który wskazywał przyszły przebieg trasy.
Po obu stronach widzimy bloki na osiedlu Leśna Dolina. Na zdjęciu okolice ul. Armii Krajowej.
Widok z ul. Popiełuszki na osiedle Leśna Dolina. W oddali Las Bacieczkowski.
Budowa Trasy wymagała również wycięcia setek drzew m.in. w Lesie Bacieczkowskim.
Widok od strony Lasu Bacieczki w kierunku Leśnej Doliny.
Zmiany widoczne są również w Alei Niepodległości na Zielonych Wzgórzach. Wcześnie była to osiedlowa droga, teraz podobnie - jak w innych częściach Trasy - jest to szeroka arteria z dwupoziomowymi skrzyżowaniami. Widok ze skrzyżowania z ulicą Wrocławską.
Widok z Alei Niepodległości i ul. Wrocławskiej na bloki przy Alei Niepodległości.
Film z przejazdu całą trasą od ulicy Wiadukt do skrzyżowania z Al. Jana Pawła II i ul. Narodowych Sił Zbrojnych jest na naszym kanale na YouTube.