Radio Białystok | Wiadomości | Bezpłatne porady i praktyczne wskazówki - na dworcu PKP odbyła się akcja "Dzień Pasażera"
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Opóźnienia pociągów czy brak miejsc siedzących to niektóre problemy, jakie zgłaszają pasażerowie polskich linii kolejowych.
Na dworcu PKP w Białymstoku zorganizowano "Dzień Pasażera". Wszyscy chętni mogli wypełnić anonimowe ankiety, a przy okazji poznać swoje prawa.
Sami pasażerowie mówią, że podróżowanie pociągami staje się coraz bardziej przyjemne, chociaż niektóre rzeczy trzeba jeszcze poprawić. Chodzi między innymi o punktualność, obecność punktów informacyjnych na dworcach czy czystość w wagonach.
Jak mówi Magdalena Dydyszko z Urzędu Transportu Kolejowego podczas akcji zbierane są opinie między innymi o kolei czy stopniu zadowolenia z podróży. "Generalnie ta opinia z roku na rok się poprawia. Pociągi są bardziej dostępne, usługi są coraz lepsze, przewoźnicy dokładają jak najwięcej staranności do przewozu pasażerów. Mimo to, wciąż zdarzają się uwagi" - dodaje Magdalena Dydyszko.
Wszystkie skargi można zgłaszać do Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie. Warto też wiedzieć, że za opóźnienie pociągu możemy domagać się zwrotu części pieniędzy za bilety. (gp/sk)
Zobacz też:
Modernizacja podlaskich dworców kolejowych
Niedziela z PKP Intercity na dworcu w Białymstoku [zdjęcia]
Białystok: Pociągi do Warszawy będą jeździć dłużej