Radio Białystok | Wiadomości | 6 miliardów na przebudowę trasy kolejowej Białystok - Ełk
To największy przetarg w historii spółki PKP PLK. Nawet 6 mld zł może kosztować przebudowa 100-kilometrowej linii kolejowej z Białegostoku do Ełku. To fragment trasy Rail Baltica.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
Jeszcze przez miesiąc zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do ogłoszonego już wcześniej przetargu.
Po modernizacji linia do Ełku będzie podobna do przebudowanej trasy z Białegostoku do Warszawy - mówi Tomasz Łotowski ze spółki PKP PLK. Największą zmianą będzie dobudowa drugiego toru, co ułatwi komunikację.
Dla podróżnych przygotujemy sześć stacji i 10 przystanków, gdzie powstaną nowoczesne platformy, dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Podobnie jak na trasie Czyżew - Białystok, także na linii do Ełku przejazdy kolejowo-drogowe w poziomie szyn zastąpią skrzyżowania bezkolizyjne - tunele i wiadukty - mówi Tomasz Łotowski.
Taki wiadukt powstanie m.in. przy ul. Popiełuszki w Białymstoku, kierowcy będą jeździć pod torami.
Jak podaje spółka PKP PLK, powstaną dwa nowe przystanki: Dziękonie (zamiast przystanku Czechowizna) oraz Ciemnoszyje.
Niektóre zmienią swoją lokalizację, aby kolej znalazła się bliżej mieszkańców. Tak będzie na stacji Białystok Starosielce oraz przystankach Białystok Bacieczki, Fasty i Borsukówka. Dotychczasowy przystanek Dobrzyniewo Duże zmieni się w stację, co stworzy dodatkowe możliwości prowadzenia ruchu pociągów.
Roboty budowlane na trasie kolejowej Białystok - Ełk mają potrwać do 2029 roku. Ich szacowany koszt to ok. 6 mld zł.
Przypominają kierowcom, ale też pieszym, jak zachować się na przejazdach kolejowych. Pracownicy PKP i policjanci w ferie odwiedzają podlaskie miejscowości i prowadzą akcję edukacyjną "Bezpieczny przejazd".
O plany związane z remontem i modernizacją zabytkowego dworca PKP w Augustowie dopytują podlascy posłowie Prawa i Sprawiedliwości. Jarosław Zieliński i Dariusz Piontkowski złożyli interpelację w tej sprawie do ministra infrastruktury.
W Łapach jednak powstanie nowy budynek dworca PKP. Poprzedni wyburzono w 2023 roku. Później władze spółki PKP analizowały, czy taki obiekt jest w ogóle potrzebny w Łapach.