Radio Białystok | Wiadomości | Bezpłatny czas na antenie Polskiego Radia Białystok dla Organizacji Pożytku Publicznego na emisję kampanii społecznych
autor: Dorota Niebrzydowska
Organizacje Pożytku Publicznego mogą bezpłatnie korzystać z czasu antenowego przeznaczonego przez Polskie Radio Białystok na emisję kampanii społecznych. Działalność tych podmiotów pokazujemy również w cotygodniowych audycjach Trzeci Sektor, przygotowywanych przez naszych dziennikarzy.
Kto może skorzystać?
Stowarzyszenie lub Fundacja, która ma statut organizacji pożytku publicznego.
Co to jest kampania społeczna?
Zgodnie z definicją jest to zorganizowane działanie komunikacyjne, które ma wywołać zmiany społeczne, edukację społeczeństwa lub zwiększenie świadomości na temat ważnych problemów społecznych. Organizacja sama dostarcza gotowy materiał do emisji. Należy jednak pamiętać, że promowanie własnej organizacji nie jest kampanią społeczną. Nie mogą to być akcje wyłącznie o charakterze fundraisingowym.
Wzory wniosków i regulamin przydziału czasu na emisję kampanii społecznych są w załączeniu poniżej.
Przesyłane materiały nie mogą m.in.:
Produkcję spotu można zlecić w Polskim Radiu Białystok. Jest to usługa odpłatna.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z 29 kwietnia 2011 r. w sprawie trybu postępowania związanego z nieodpłatnym informowaniem w programach jednostek publicznej radiofonii i telewizji o prowadzonej przez organizacje pożytku publicznego nieodpłatnej działalności pożytku publicznego.