Radio Białystok | Wiadomości | Kandydatki do tytułu Miss Polonia Województwa Podlaskiego walczą z hejtem
"Hejt off - włącz empatię". To hasło kampanii społecznej, którą zorganizowały kandydatki do tytułu Miss Polonia Województwa Podlaskiego.
Jego uczestniczki wykorzystują zasięgi swoich profili w mediach społecznościowych i publikują informację jak walczyć z hejtem i jak może być szkodliwy. Organizują też spotkania w szkołach, w swoich miejscowościach.
Hejt dotyka wiele osób, w każdej kategorii wiekowej, dzieci i młodzieży, ale także osoby dorosłe. Sama, będąc nastolatką, doświadczyłam hejtu. Dlatego cała ta kampania jest bliska mojemu sercu. Chciałabym właśnie tutaj pomóc z hejtem walczyć - mówiła finalistka konkursu Anna Kopczewska.
Kampanie społeczne to już tradycja konkursu Miss Polonia Województwa Podlaskiego - mówi jego organizatorka Anna Kurządkowska-Kosińska.
W ramach dziesięcioletniej realizacji konkursu, co roku organizujemy różnego rodzaju kampanie społeczne, kampanie tematyczne. W tym roku postanowiliśmy skupić się na problemie hejtu, który, niestety, wciąż jest żywy i cały czas dotyka młodych ludzi. Kandydatki publikują przygotowane przez siebie posty na swoich profilach, organizują też spotkania w szkołach, gdzie rozmawiają z młodymi osobami o zagrożeniach, jakie niesie hejt i sposobach na walkę z nim - tłumaczy Anna Kurządkowska-Kosińska.
Spotkania w szkołach, w swoich miejscowościach, zorganizowały, między innymi, Sylwia Berus w Suwałkach i Maria Czerepko w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Mońkach.
Akcję organizujemy razem z Fundacją Anny Rytel. Uznałam, że edukacja jest bardzo ważna, dlatego zorganizowałam spotkanie w liceum, którego jestem absolwentką i w szkołach podstawowych. Ofiary hejtu, jego skutki odczuwają często przez całe życie. Dlatego trzeba głośno mówić i tym problemie - mówiła Sylwia Berus.
Kampania "Hejt off - Włącz empatię" potrwa do końca stycznia.
Można ją obserwować na profilach konkursu Miss Polonia Województwa Podlaskiego w mediach społecznościowych.