Radio Białystok | Wiadomości | W kampanii "Epoka Dostępności" Fundacja Avalon zwraca uwagę na problemy osób z niepełnosprawnościami
Zbyt wąskie drzwi, brak podjazdów i wind, nieuprawnione samochody zaparkowane na „kopertach”, brak napisów i tłumaczenia na polski język migowy - to tylko niektóre przykłady utrudnień, z którymi zmagają się osoby z niepełnosprawnościami.
By zwrócić na to uwagę, Fundacja Avalon rozpoczęła kampanię "Epoka Dostępności".
Zwracamy uwagę zarówno na bariery architektoniczne, jak też na te zawodowe, czyli na niechęć niektórych pracodawców do zatrudniania osób z niepełnosprawnościami. Ważne jest też pokonywanie barier mentalnych, bo często niewiedza i związany z nią brak dostosowań sprawiają, że ludzie wielu rzeczy nie wiedzą i momentami boją się tej niepełnosprawności - mówi Maria Wachowicz z Fundacji Avalon.
Pomysłodawcy kampanii chcą zwrócić uwagę na ten problem m.in. poprzez nagrania z osobami z niepełnosprawnościami, które podają przykłady braku dostępności.
Filmy dostępne są na stronie internetowej Fundacji Avalon.
Fundacja Avalon przekazała 100 tys. zł na zakup niezbędnych środków i materiałów dla osób z niepełnosprawnościami z obszarów objętych powodzią. Uruchomiła także specjalną zbiórkę przeznaczoną na ten cel.
"Jest nas ponad 5 milionów, a wciąż czujemy się niewidzialni". To hasło przewodnie ogólnopolskiej kampanii społecznej Fundacji Avalon "Teraz mnie widzisz?".
W ciągu 16-letniej działalności Fundacji Avalon jej pracownicy słyszeli wiele historii o dyskryminacji, której doświadczyły osoby z niepełnosprawnościami.