Radio Białystok | Wiadomości | Białystok: Po gruntownej przebudowie ulica Raginisa oficjalnie otwarta
42,8 mln zł brutto kosztowała - łącznie z wymaganymi nadzorami - przebudowa drogi wyjazdowej do Supraśla, czyli ulicy Raginisa w Białymstoku. W poniedziałek (23.12) oficjalnie oddano ją do użytku.
Przebudowano drogę i towarzyszącą infrastrukturę
Przebudowa tej drogi trwała od maja 2023 r. To fragment drogi wojewódzkiej nr 676 (DW 676) od skrzyżowania z ulicą Baśniową do granicy miasta Białystok. Przebudowano drogę i towarzyszącą infrastrukturę. Powstały po dwa pasy ruchu w każdą stronę, ścieżka rowerowa, chodniki dla pieszych, zatoki autobusowe.
Inwestorem był Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, który podlega samorządowi województwa podlaskiego. Budowa była zrealizowana za pieniądze samorządu województwa podlaskiego, miasto Białystok sfinansowało i przygotowało dokumentację potrzebną do tej inwestycji. Oba samorządy miały zawarte porozumienie w tej sprawie.
Droga wylotowa w stronę Supraśla jest ważna komunikacyjnie zarówno dla mieszkańców Białegostoku jak i Supraśla, a także gminy Wasilków.
Ulica Raginisa jest uzupełnieniem przebudowanej w poprzednich latach kilkunastokilometrowej trasy Białystok-Supraśl.
Marszałek: To podniesie atrakcyjność Supraśla
Marszałek województwa podlaskiego Łukasz Prokorym podkreślił podczas otwarcia zmodernizowanej ulicy Raginisa, że połączenie jej z przebudowaną wcześniej trasą Białystok - Supraśl będzie miało wpływ na podniesienie atrakcyjności turystycznej Supraśla, turyści będą mogli tam dojechać w lepszych warunkach. Przypomniał, że przebudowa ulicy Raginisa oraz modernizacja trasy Białystok - Supraśl łącznie kosztowały 135 mln zł.
Wiceprezydent Białegostoku Tomasz Klim dodał, że przebudowana ulica Raginisa to większe bezpieczeństwo dla kierowców samochodów, ale też rowerzystów i pieszych. Dodał przy tym, że była to ostatnia droga wylotowa z miasta, która została przebudowana.
Inwestycję zrealizowała wybrana w przetargu firma Unibep SA. Członek zarządu tej firmy Adam Poliński przypomniał, że firma ta realizowała w konsorcjach także kilka innych inwestycji na drodze wojewódzkiej 676 (np. węzeł Porosły czy odcinek Białystok-Supraśl).