Radio Białystok | Wiadomości | Powiatowy Urząd Pracy w Białymstoku i biuro paszportowe zmienią siedziby
Powiatowy Urząd Pracy w Białymstoku i biuro paszportowe doczekają się zmiany siedziby. Starostwo Powiatowe w Białymstoku podpisało umowę na budowę nowego biurowca.
Budynek stanie naprzeciwko obecnej siedziby starostwa przy ulicy Borsuczej i powinien być gotowy w ciągu dwóch lat.
"Nadszedł czas, by poprawić jakość pracy i obsługi klientów" - mówi starosta powiatu białostockiego Jan Perkowski. Dodaje, że starostwo przed dwoma laty kupiło działkę, by postawić tam biurowiec, do którego przeniesie się Powiatowy Urząd Pracy. Obecnie mieści się on w wynajmowanych pomieszczeniach przy ulicy Pogodnej, których roczny czynsz przekracza 700 tysięcy złotych.
Dodatkowo w nowym biurowcu o powierzchni 5 tysięcy metrów kwadratowych będą też pomieszczenia na wynajem. Tymi zainteresowany jest Podlaski Urząd Wojewódzki, który chciałby tam przenieść Biuro paszportowe z nieprzystosowanych pomieszczeń przy ulicy Bema.
Obecnie Powiatowy Urząd Pracy, jak i Biuro paszportowe podległe pod Podlaski Urząd Wojewódzki mieszczą się w budynkach trudno dostępnych dla osób z niepełnosprawnościami, brakuje tam też miejsc parkingowych. Tymczasem w nowej lokalizacji przewidziana jest też budowa obszernego parkingu na 400 miejsc postojowych.
Nowy budynek powstanie w systemie zaprojektuj i buduj. Wykonawcą została firma Budimex, która kończy właśnie prace przy rozbudowie obecnego budynku starostwa.
"Budowa powinna pójść sprawnie, bo nowy budynek będzie bardzo podobny do budowanej właśnie siedziby starostwa" - mówi dyrektor do spraw handlowych Budimex Marek Janowski.
Nowy czteropiętrowy biurowiec ma kosztować prawie 40 milionów złotych, z czego 30 milionów starostwo pozyskało z funduszy rządowych. Tymczasem kończy się budowa nowego gmachu samego starostwa. W wakacje planowane jest wyposażanie budynku w meble, niewykluczone, że od jesieni petenci będą korzystali z nowych sal obsługi interesantów.