Radio Białystok | Wiadomości | Blisko 300 mln zł ma kosztować rozbudowa drogi Łomża-Mężenin
Prawie 300 mln zł będzie kosztować rozbudowa ok. 27 km drogi wojewódzkiej 679 Łomża - Mężenin. W środę (27.03) w Rutkach Kossakach podpisano z wykonawcą umowę w tej sprawie.
Wicemarszałek Olbryś: Droga wojewódzka Łomża-Mężenin jest najkrótszym połączeniem z Łomży do Białegostoku
Inwestorem jest podległy samorządowi województwa Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, natomiast wykonawcą - wybrane w przetargu konsorcjum firm: Unibep SA i PBK sp. z o.o.
Inwestycja otrzymała 253,7 mln zł dofinansowania z unijnego programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027, a łączna wartość inwestycji to 298,5 mln zł - informował wcześniej samorząd województwa, który dołożył resztę środków do tej inwestycji.
Wicemarszałek województwa podlaskiego Marek Olbryś podkreślił, że zniszczona droga wojewódzka Łomża-Mężenin jest najkrótszym połączeniem z Łomży do Białegostoku. Dodał, że łącznie z wykupami gruntów, inwestycja pochłonie ok. 300 mln zł.
Droga ma mieć 7 metrów szerokości
Starosta łomżyński Lech Szabłowski przyznał, że mimo iż jest to najkrótsza trasa z Łomży do Białegostoku, nie była zbyt chętnie uczęszczana ze względu na złą jakość.
Droga ma mieć 7 m szerokości; powstanie ścieżka rowerowa z dopuszczeniem ruchu pieszego, co będzie nawiązaniem do istniejącego odcinka wschodniej trasy rowerowej Green Velo. Ma powstać też niezbędna infrastruktura techniczna oraz droga serwisowa.
Trasa ma być gotowa do końca kwietnia 2026 r.
To ponad cztery kilometry nowej drogi, dzięki której samochody ominą centrum Sokół. Od czwartku (21.03) kierowcy mogą korzystać z obwodnicy, która przebiega po północnej i zachodniej części miejscowości. Budowa trwała ponad rok i udało się ją zakończyć kilka miesięcy przed czasem.
Gotowa jest już konstrukcja płyty głównej 44-metrowego tunelu pod szlakiem kolejowym Rail Baltica. Droga połączy ulicę Sejneńską z Osiedlem Kamena.