Radio Białystok | Wiadomości | Drogowcy podpisali umowę na budowę obwodnicy Łomży czyli fragmentu Via Baltica
713,4 mln zł będzie kosztować budowa 13-kilometrowego odcinka Łomża Zachód-Kolno na drodze S61 Via Baltica. W czwartek (19.05) w Kupiskach GDDKiA i wykonawca - firma Intercor - podpisali umowę w tej sprawie.
W ramach inwestycji powstanie nowy most przez rzekę Narew
Będzie miał 1,2 km długości i przejmie ruch tranzytowy, zaplanowano budowę 16 obiektów inżynierskich - podała w komunikacie GDDKiA. Planowane są także trzy węzły drogowe - Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ.
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia przejmie dokończenie planowania tej inwestycji i budowę po poprzednikach, dwoma firmami, z którymi rozwiązano umowy.
- W ramach zadania powstanie również nowy fragment jednojezdniowej DK64 na odcinku od węzła Łomża Północ do Elżbiecina o długości prawie 7 km. Odcinek DK64 będzie miał jedną jezdnię, a skrzyżowania w postaci rond zbudowane zostaną w rejonie miejscowości Marianowo (z istniejącą DK61) oraz w rejonie miejscowości Elżbiecin (z istniejącą DK64) - podała w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
Budowa ma być zakończona w ciągu dziewięciu miesięcy
Zgodnie z podpisaną umową wykonawca ma zrealizować określone elementy inwestycji oraz załatwić kwestie proceduralne we wskazanym czasie. Chodzi o to, aby w ciągu dziewięciu miesięcy zakończyć budowę i uzyskać pozwolenie na użytkowanie węzła drogowego Łomża Zachód. To pozwoliłoby kierowcom zacząć korzystać z już gotowego ponad 7-kilometrowego odcinka S61 Łomża Południe-Łomża Zachód.
Według harmonogramu stanie się to za rok, w maju 2023 r.
-Obecnie kierowcy korzystają z łącznic węzła Łomża Południe, a pozostała część odcinka, kończąca się przed przyszłym węzłem Łomża Zachód, jest nieużywana - podano w komunikacie.
Chodzi też o takie prowadzenie prac, aby w połowie 2024 r. była udostępniona kierowcom minimum jedna jezdnia całej trasy głównej, co pozwoliłoby wyprowadzić z Łomży cały ruch tranzytowy.
-Cały odcinek S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno - z dwoma jezdniami i całą infrastrukturą towarzyszącą - ma być oddany do użytku w 2025 r. - poinformowali drogowcy.
W sumie Via Baltica ma mieć w Polsce 311 km.