Radio Białystok | Wiadomości | Będzie wygodniej i bezpieczniej - trwa budowa przystanku kolejowego Białystok Zielone Wzgórza
Pasażerowie zyskają lepszy dostęp do kolei, a piesi bezpieczne przejście pod torami. Trwa budowa nowego przystanku kolejowego Białystok Zielone Wzgórza.
Tomasz Łotowski ze spółki PKP PLK mówi, że widać już zarys nowej przeprawy pod torami kolejowymi pomiędzy ulicami: Zielonogórską i Starosielce.
- Zapewni ono bezpieczne dojście na perony nowego przystanku Białystok Zielone Wzgórza. Gotowy jest fundament i ściany, prowadzone są prace przy kolejnym odcinku od strony ul. Starosielce. Nad tunelem wybudowane zostały także tory tymczasowe, które zapewnią bezpieczny ruch pociągów nad prowadzoną budową. Nowe przejście o długości 76 m będzie dobrze oświetlone i oznakowane. Bezpieczeństwo zapewni specjalna antypoślizgowa nawierzchnia, zbudowane zostaną ścieżki dla osób niewidomych i niedowidzących
- mówi Tomasz Łotowski.
#RailBaltica. #Białystok. Postępują prace przy budowie nowego przystanku przy os. Zielone Wzgórza. Powstaje nowe przejście pod torami, które zapewni wygodny i bezpieczny dostęp do peronów. Będzie stąd można podróżować np. do #Warszawa, #Ełk ????https://t.co/g8OQNrHvxF
— PKP PLK SA (@PKP_PLK_SA) July 27, 2021
#CEFTransport
pic.twitter.com/z3xb4rknZm
Powstający przystanek to część budowy międzynarodowej trasy Rail Baltica ze stolicy Podlasia do Warszawy. Pozwoli na lepszy dostęp do pociągów - mówi Tomasz Łotowski.
- Przystanek w rejonie os. Zielone Wzgórza ułatwi codzienne podróże mieszkańców pobliskich osiedli, da też możliwość wygodnej przesiadki na transport miejski osobom dojeżdżającym do Białegostoku. Zaplanowany układ peronów umożliwi podróże w kierunku Warszawy oraz Ełku i Bielska Podlaskiego. Zostaną one wyposażone w wiaty, ławki, informację pasażerską i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Z przejścia podziemnego na perony będą prowadzić zadaszone schody i pochylnie - mówi Tomasz Łotowski.
Budowa przystanku jak i gruntowna przebudowa całego podlaskiego odcinka Rail Baltiki potrwa do 2023 roku. Inwestycja obejmuje przebudowę 6 stacji i 12 przystanków. Efektem prac mają być szybsze, wygodniejsze i bezpieczne podróże.
Po zakończeniu wszystkich prac, podróż najszybszym pociągiem z Białegostoku do Warszawy zajmie ok. 90 minut. Wartość inwestycji to prawie 3,4 mld zł, głównie unijnych funduszy.