Radio Białystok | Wiadomości | Muzeum Podlaskie ma nowe logo nawiązujące do tradycji szlacheckiej
Nowoczesna forma i kolorystyka nawiązująca do tradycji naszego regionu. Muzeum Podlaskie zaprezentowało nowe logo.
Znak graficzny czerpie z tradycji Rzeczpospolitej Obojga Narodów i nawiązuje do barw szlacheckich województwa podlaskiego. To litery "MP" w barwach szafirowej i karmazynowej.
Marszałek Artur Kosicki podkreślił, że prezentacja nowego logo zbiegła się w czasie z powrotem do "normalności" także w sferze kultury.
- To symbolizuje pewien nowy początek. Zbliża się czas luzowania obostrzeń, ponownie będziemy mogli odwiedzać instytucje kultury. Ten nowy znak to pewien symbol nowego otwarcia - mówił Artur Kosicki. - Chcemy, aby Muzeum Podlaskie, największa instytucja muzealna w regionie, była coraz bardziej atrakcyjna dla odwiedzających, aby wciąż się rozwijała.
Jak wyjaśniał Waldemar Wilczewski, pomysł na zmianę logotypu powstał z chęci nawiązania do czasów Rzeczpospolitej Obojga Narodów.
- Stanęliśmy przed ogromnym wyzwaniem, jak połączyć nowoczesny przekaz z tradycją sięgającą tak dawnych czasów. Chcieliśmy nawiązać w naszym logotypie do barw województwa podlaskiego z czasów przedrozbiorowych. W roku 1776 Sejm Rzeczpospolitej uchwalił, że województwa mają mieć swoje mundury po to, aby posłowie z poszczególnych województw spotykający się na obradach od razu wyróżniali się barwami stroju. I właśnie kolory szafirowy i karmazynowy stały się kolorami województwa podlaskiego - mówił dyrektor Muzeum. - Szlachcic biorący udział w Sejmie występował w szafirowym kontuszu z karmazynowymi lub amarantowymi wyłogami, na ramieniu miał srebrne szlify, a pod spodem biały żupan. I te barwy złożyły się na nasze logo - dodał.
Ostateczny kształt logotypowi Muzeum Podlaskiego nadała Ewa Zalewska, kierownik Muzeum Ikon w Supraślu.
- Nowe logo powinno podążać za tendencjami, które są w tej chwili obecne w tego typu znakach, które są symbolem rozpoznawczym poszczególnych instytucji - powiedziała autorka logo Ewa Zalewska.
Waldemar Wilczewski poinformował, że obecnie ważna jest promocja całego Muzeum Podlaskiego jako marki, dlatego instytucja sukcesywnie będzie rezygnowała z logotypów oddziałów.
Muzeum składa się z siedmiu oddziałów: Ratusza w Białymstoku - siedziby głównej, Muzeum w Tykocinie, Muzeum Ikon w Supraślu, Muzeum Wnętrz Pałacowych w Choroszczy, Muzeum w Bielsku Podlaskim, Muzeum Rzeźby Alfonsa Karnego i Muzeum Historycznego.