Radio Białystok | Wiadomości | Z problemem zwróciła się do nas słuchaczka, która nie dostała zasiłku chorobowego z ZUS-u

Z problemem zwróciła się do nas słuchaczka, która nie dostała zasiłku chorobowego z ZUS-u

autor: Olga Gordiejew

28.05.2020, 15:16, akt. 15:30

Z problemem zwróciła się do nas słuchaczka, która od końca marca jest na zwolnieniu i do tej pory nie dostała zasiłku chorobowego z ZUS-u. Jak mówi - bez tych przelewów - zwyczajnie zaczyna jej brakować pieniędzy na życie.

Foto: Monika Kalicka
Foto: Monika Kalicka


0:00
0:00
Z problemem zwróciła się do nas słuchaczka, która nie dostała zasiłku chorobowego z ZUS-u - relacja Olgi Gordiejew | Pobierz plik.


Problemy z odsłuchem?

Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.

Mimo licznych prób nie udało się jej skontaktować z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych - dlatego zdecydowała się zadzwonić do nas.

Po naszej interwencji - udało nam się ustalić - że pieniądze najprawdopodobniej trafią do naszej słuchaczki już na początku przyszłego tygodnia. Rzeczniczka ZUS-u przyznaje, że telefoniczna infolinia rzeczywiście bywa przeciążona, ale przypomina jednocześnie, że już od prawie czterech tygodni przywrócono w ZUS-ie bezpośrednią obsługę klientów we wszystkich placówkach. I teraz można również osobiście załatwić sprawy związane z zasiłkami czy tarczą antykryzysową.

Jeśli ktoś jednak nie chce lub nie może odwiedzić placówek ZUS-u osobiście to najbezpieczniejszym źródłem komunikacji jest obecnie Platforma Usług Elektronicznych ZUS. To narzędzie, które ułatwia dostęp do usług świadczonych przez Zakład, dzięki któremu możemy załatwić większość spraw przez internet.

Za pośrednictwem profilu na PUE można uzyskać nie tylko informacje o swoich ubezpieczeniach, świadczeniach, zwolnieniach lekarskich i płatnościach, ale także zadawać pytania w swojej indywidualnej sprawie. Z ZUS-em możemy też kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: cot@zus.pl.

A dla cierpliwych kolejną formą kontaktu jest Centrum Obsługi Telefonicznej tel. 22 560 16 00. Infolinia umożliwia bez autoryzacji uzyskanie informacji ogólnych oraz po autoryzacji otrzymywanie informacji o danych zapisanych na kontach w ZUS, składanie wniosków i reklamacji. Konsultanci COT są dostępni pon. - pt. w godz. 7:00 - 18:00.

| red: mag

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z iOS

PRB
Aplikacja Polskiego Radia Białystok dla telefonów z Androidem

Przeczytaj, zanim skomentujesz

ZOBACZ TEŻ:


Szwed: dodatkowy zasiłek opiekuńczy przedłużony do 28 czerwca

25.05.2020, 14:56

Trwają prace legislacyjne, by dodatkowy zasiłek opiekuńczy, przysługujący rodzicom w związku z zamknięciem placówek opiekuńczych, został przedłużony do 28 czerwca - poinformował wiceminister resortu rodziny Stanisław Szwed.


Maląg: zasiłek dla rodziców dzieci do lat 8 będzie dalej realizowany

22.05.2020, 16:24

Zasiłek opiekuńczy dla rodziców, którzy mają dzieci do lat 8 będzie dalej realizowany; tak zabezpieczyliśmy przepisy prawa, aby z tego świadczenia można było skorzystać – zapewniła w piątek szefowa MRPiPS Marlena Maląg.


Zasiłek opiekuńczy również dla rodziców, którzy nie poślą dziecka do placówki

1.05.2020, 16:43

Dodatkowy zasiłek opiekuńczy będzie przysługiwać także w przypadku podjęcia przez uprawnionych rodziców lub opiekunów decyzji o niekorzystaniu z usług otwartych placówek opiekuńczych i dalszym osobistym sprawowaniu opieki nad dzieckiem - poinformowało Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.





ZNAJDŹ NAS


















źródło: www.radio.bialystok.pl

Białystok FM 99,4 Łomża FM 87,9 Suwałki FM 98,6 Siemiatycze FM 104,1 Białowieża FM 89,4 178,352 MHz (k.5C) DAB+

Copyright © Polskie Radio Białystok