Radio Białystok | Wiadomości | Z problemem zwróciła się do nas słuchaczka, która nie dostała zasiłku chorobowego z ZUS-u
Z problemem zwróciła się do nas słuchaczka, która od końca marca jest na zwolnieniu i do tej pory nie dostała zasiłku chorobowego z ZUS-u. Jak mówi - bez tych przelewów - zwyczajnie zaczyna jej brakować pieniędzy na życie.
Mimo licznych prób nie udało się jej skontaktować z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych - dlatego zdecydowała się zadzwonić do nas.
Po naszej interwencji - udało nam się ustalić - że pieniądze najprawdopodobniej trafią do naszej słuchaczki już na początku przyszłego tygodnia. Rzeczniczka ZUS-u przyznaje, że telefoniczna infolinia rzeczywiście bywa przeciążona, ale przypomina jednocześnie, że już od prawie czterech tygodni przywrócono w ZUS-ie bezpośrednią obsługę klientów we wszystkich placówkach. I teraz można również osobiście załatwić sprawy związane z zasiłkami czy tarczą antykryzysową.
Jeśli ktoś jednak nie chce lub nie może odwiedzić placówek ZUS-u osobiście to najbezpieczniejszym źródłem komunikacji jest obecnie Platforma Usług Elektronicznych ZUS. To narzędzie, które ułatwia dostęp do usług świadczonych przez Zakład, dzięki któremu możemy załatwić większość spraw przez internet.
Za pośrednictwem profilu na PUE można uzyskać nie tylko informacje o swoich ubezpieczeniach, świadczeniach, zwolnieniach lekarskich i płatnościach, ale także zadawać pytania w swojej indywidualnej sprawie. Z ZUS-em możemy też kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: cot@zus.pl.
A dla cierpliwych kolejną formą kontaktu jest Centrum Obsługi Telefonicznej tel. 22 560 16 00. Infolinia umożliwia bez autoryzacji uzyskanie informacji ogólnych oraz po autoryzacji otrzymywanie informacji o danych zapisanych na kontach w ZUS, składanie wniosków i reklamacji. Konsultanci COT są dostępni pon. - pt. w godz. 7:00 - 18:00.