Radio Białystok | Wiadomości | ZUS uruchomił 3 dodatkowe linie telefoniczne dla ubezpieczonych
Wizyty klientów są ograniczone, ale można zadawać pytania przez telefon. Na każdej z infolinii specjaliści odpowiadają na pytania dotyczące zasiłków opiekuńczych, wsparcia dla przedsiębiorców i odwołanych badań lekarskich.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił 3 dodatkowe infolinie. Pracownicy ZUS-u dyżurują od 7:00 do 15:00.
Nowe numery telefonów:
22 290 87 01 - Dzwoniąc pod ten numer każdy może uzyskać informacje na temat obsługi w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także na temat obsługi w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.
22 290 87 02 - to drugi uruchomiony numer. Dotyczy on kompleksowej obsługi w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców,
22 290 87 03 - to obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
Chcemy by nasi klienci mogli w dalszym ciągu uzyskiwać informacje w ważnych dla nich sprawach. W związku z sytuacją epidemiczną wywołaną koronawirusem, i aby zapewnić bezpieczeństwo klientów i samych pracowników ZUS ograniczył obsługę w swoich placówkach. Z tego powodu zostały udostępnione dodatkowe linie telefoniczne
- mówi rzeczniczka białostockiego ZUS-u Katarzyna Krupicka.
Telefon to nie jedyny sposób kontaktowania się z ZUS-em w stanie zagrożenia epidemicznego - dodaje Katarzyna Krupicka.
Warto pamiętać, że klienci Zakładu mogą przesyłać pytania także pod adres cot@zus.pl lub przez formularz zapytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach Zakładu wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami. Takie rozwiązanie ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony
- dodaje rzeczniczka.
Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7.00-18.00 w dni robocze.