Radio Białystok | Wiadomości | Powstał spot świąteczny zachęcający do wyciszenia się w Podlaskiem "zasilanym naturą"
Na zamówienie władz samorządowych województwa podlaskiego powstał spot reklamowy, z fabułą dotyczącą Bożego Narodzenia, który ma pokazywać region jako miejsce wyciszenia, spokoju i budowania pozytywnych relacji z najbliższymi. Ma też wpisywać się w hasło "Podlaskie. Zasilane Naturą".
Film trwa niespełna dwie minuty. Opowiada historię młodej rodziny, która - z niechęcią - ale jednak wyjeżdża do dziadków na święta. Ci mieszkają w małej miejscowości, czekają na najbliższych z utęsknieniem. Nie mają bezprzewodowego internetu (hasło do wi-fi, to pierwsze pytanie jakie słyszą od wnuczki), ale za to problemy z prądem. Gdy dochodzi do awarii energetycznej okazuje się, że brak zasięgu i sieci internetowej doskonale wszystkich zbliża, daje czas na rozmowy i budowanie pozytywnych relacji z najbliższymi.
W filmie, który wyreżyserował Filip Sokołowski, grają białostoccy aktorzy, jako jedno z miejsc akcji wykorzystano Podlaskie Muzeum Kultury Ludowej.
Fabuła spotu jest rozwinięciem hasła "Podlaskie. Zasilane Naturą", a jej inspiracją stała się autentyczna sytuacja z życia reżysera, która przydarzyła mu się właśnie w naszym regionie, na podlaskiej wsi. Film zwraca uwagę na współczesne problemy społeczne, takie jak uzależnienie od technologii i szkody, które ono wyrządza
- powiedziała rzecznik marszałka województwa podlaskiego Izabela Smaczna-Jórczykowska.
- Podlaskie jest przede wszystkim województwem o bogatej przyrodzie, z wieloma unikalnymi miejscami, takimi jak Puszcza Białowieska, Puszcza Knyszyńska czy Suwalszczyzna, które dają atmosferę wyciszenia i spokoju. Te aspekty przyciągają do nas wielu turystów spragnionych ucieczki od zgiełku miasta i codziennej gonitwy. To jest nasz atut, którym możemy się promować i wyróżnić na tle innych części Polski - dodała.
Nawiązując do wątku uzależnienia od telefonu komórkowego i internetu, również akcentowanego w spocie, Izabela Smaczna-Jórczykowska podkreśliła, że spokojne, dające wyciszenie Podlaskie jest również coraz bardziej popularne wśród przedsiębiorców związanych z branżą IT, co tworzy oryginalne połączenie technologii oraz natury, nazywane nawet „Puszczą Krzemową”.
Spot jest dostępny m.in. w mediach społecznościowych samorządu województwa podlaskiego. W połowie 2018 roku województwo zaczęło też kampanię promocyjną pod hasłem "Podlaskie. Zasil się naturą", by prezentować region jako taki, gdzie np. zapracowani ludzie mogą zregenerować swoje siły w kontakcie z naturą.